24 januari 2007

Detta har hänt på sistone:

Jag har:
  • Städat. Fast bara som pliktskyldigast för att fastighetsskötaren skall komma och fixa i min lägenhet.
  • Fått den nya datorn.
  • Installerat den nya datorn.
  • Fortsatt slå lite upproriskt på Enter när det är dags att gå hem från jobbet.
  • Sovit ganska så gott på sistone.
  • Kommit fram till att jag nog är en riktig kärnkarl trots allt.
Jag har inte:
  • Städat så mycket som jag borde ha gjort. (Fast det är ok, för här är det jag som bestämmer!)
  • Gjort en enda latte eller cappuccino sedan kursen.
  • Hittat någon ny bok att läsa. Förslag mottages tacksamt.
  • Glömt något. Tror jag...
Eftersom jag har gjort fler saker än vad jag inte har gjort så borde jag väl ändå ligga på plus?

7 kommentarer:

Peppe sa...

Låter bra. Jag är nöjd med dina prestationer. På bokfronten kan jag rekommendera lite finlandssvensk liietarut: Märta Tikkanens Två- Scener ur ett äktenskap. Jag tyckte väldigt mycket om den.

Björnen sa...

Tack! Det känns tryggt att veta att jag har ditt stöd!

Skall kolla upp Märta å det snaraste.

Anonym sa...

Det är bra med fastighetsskötarbesök. Lite städ är bättre än inget.
På bokfronten rekommenderar jag Lasermannen. (Eller det kanske bara är jag som är så senfärdig att jag inte läst den förrän nu?) Hur som helst, så grymt bra om ett skrämmande Sverige, faktiskt inte alltför länge sen.

Björnen sa...

K:
Välkommen hit!
Har inte läst Lasermannen än, men sätter upp den på listan. Har hört gott om den.
Kom under lunchen fram till att jag ju måste läsa Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson. Dessvärre var den slut. :(

Anonym sa...

Tack!
Jo Flickan som lekte med elden måste läsas. Men stor varning för att ha lika höga förväntningar som på Män som hatar kvinnor. Det misstaget gjorde nämligen jag...

sa...

Vad som helst med Arto Pasolina (stavning?) tex Harens år (men den kanske du hade läst), eller Sture Dahlström rekommenderas starkt!

Björnen sa...

K:
Jag hade som tur var inga stora förväntningar på Män som hatar kvinnor eftersom jag vanligtvis har väldigt svårt för allt som heter deckare. Fast jag föll raklång för den!

Pata:
Har läst en hel del av Arto Paasilinna - bra förslag! Sture Dahlström har jag också läst, han är riktigt bra, men han är nog lite för absurd för mig just nu. Känner inte riktigt för det.