5 januari 2007

Efter stormen kommer... lugnet?

Fantastiskt väder idag, hyfsat milt och nästan totalt vindstilla. Ett väder som gjort för en långpromenad! Sagt och gjort så tog jag, Pata och Charlotte en sväng ner till Älvsborgsbron och Röda Sten - den "ruffa" sidan av Göteborg med hamninloppet, grafitti, stora öppna vidder, gamla nedlagda industrier och en och annan vilsegången lodis. Stället är nu visserligen långt ifrån den oas det brukar vara på sommaren, när folk ligger utspridda på bryggan, sitter och sörplar på en öl i solen eller står och lyssnar på någon konsert vid Pannhuset. Då är det som allra bäst, och då trivs jag verkligen här! Mmmm... sommar! Längtar...


Fiskhamnen







Vad tar ni för hunden där i fönstret?
Hmmm... det lyckades smyga in sig en hund även i dagens post. Och jag som är allergisk mot sådana. Den här var åtminstone inglasad.



Göteborg när det är som bäst!
Röda Sten, Älvsborgsbron och Eriksberg. Stenen har idag fått lite silver på sig
- antar att det är en juldekoration?


Eriksbergskranen. Den person som har bestämt att trappor, lejdare mm skall vara lila (till den i övrigt orangea kranen) borde få spöstraff. Naken, hängandes från kranen. Fast det kanske är ett för milt straff? Den lille esteten i mig är i alla fall på väg att löpa amok varje gång jag ser det.



Pannhuset vid Röda Sten.












3 kommentarer:

Peppe sa...

Fina bilder! Och jag tycker att det är lite fascinerande att BlooBjörnen och BloggPata är polare i Riktiga Livet.

Björnen sa...

Tack!
Jorå, vi finns på riktigt bägge två. ;)

sa...

Det Riktiga Livet ar coolt!