30 januari 2007

Kära Bullen...

Jag är en pojke på 32 år som har ett lite pinsamt problem. Det är nämligen så att jag har ett mångårigt förhållande med min Snoozeknapp. Det bygger på ett djupt ömsesidigt förtroende där jag bland annat lovat att inte använda mig av andra snoozeknappar. Hon å sin sida har lovat att hon inte skall störa mig på helgdagsmorgnarna.

På sistone har jag dock börjat ty mig till någon annan: Den mjuka, blå kudden. Den talar till mig på ett annat sätt - mer öppet och otvunget. Med sövande toner säger den till mig att stänga av Snooze helt och vila kvar i den varma sängen.

Kära Bullen, hjälp mig! Jag känner mig kluven mellan mina känslor för Snooze och den irrationella driften att bara sooooova. Är detta normalt?

Hälsningar,
/Björnen

PS: Som vanligt är det inte personen som har skrivit brevet som har problemet. Fast ifall det skulle bli ett filmmanus vill han/hon självklart ha sin rättmättiga del av inkomsterna. Helst mer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bullenredaktionen svarar: Du är fullständigt normal! Har inget att oroa dig för. Finns dock risk att problemet kvarstår hela livet. Tyvärr.

Björnen sa...

K:
Det känns tryggt! =)

Peppe sa...

Jag tycker att Snooze dominerar ditt liv lite för mycket för att det ska vara fullständigt hälsosamt. Satsa på kudden, det verkar vara genuin kärlek.

Bullen red

Björnen sa...

Peppe:
Keep talking...