25 januari 2007

Personlig tränare

På beachvolleyn har vi en tränare som står brevid och säger till oss vad vi gör fel och hur vi kan göra det bättre. Det är fantastiskt bra för man känner verkligen hur man gör framsteg.

Ibland vore det väldigt bra att ha en sån tränare i verkliga livet.
Kanske en liten, sträng och enveten dvärg som står brevid och säger: Gör om - gör rätt! när man har fimpat ett jobberbjudande; bråkat med en kompis, schabblat bort en date; inte sagt ifrån när man har blivit orättvist behandlad etc.

Kan man hitta en sådan någonstans?

6 kommentarer:

Lill-Krizan sa...

Tanken är god, det är den. Men om jag hade vetat bäst och varit duktigast på allt som mina adepter försöker sig på hade jag ju inte haft tid att träna dem. Då hade jag förmodligen haft coolast jobbet i stan, dejtat de coolaste brudarna och bara druckit skitagoda drinkar som jag trollat ihop själv med mina superpowers hela dagarna.

Björnen sa...

Lillis:
You´re the man!
Jobbet är ditt om du vill ha det.

Lill-Krizan sa...

Det lockar faktiskt lite. Kan du nämna något om anställningsvillkoren?

Björnen sa...

Det är ju ett ganska så hårt jobb, med sjuka arbetstider: 24h/dygnet. Ledighet utöver detta beviljas endast av mig personligen. Totalt engagemang för mig är en nödvändighet. Lönen kan diskuteras, lite, men den kommer troligtvis att kunna täcka ditt matbehov.
Sedan måste du ju flytta till Göteborg eftersom detta jobbet inte fungerar på distans...

Kan du börja på måndag?

Lill-Krizan sa...

Oja, jag blir väldigt sugen. Imorgon 08.00?

Björnen sa...

Du är 43 minuter sen ju! ;)