3 mars 2007

-Åh, vilket party!

Festen blev en succé! Han hade visserligen misstänkt att något var i görningen, men absolut inte detta. Bröderna tog "gammelfar" med sig ut för ett glas vin efter jobbet medan jag "skulle fixa lite grejer och ansluta till dem senare". Av någon konstig anledning så trodde han att jag skulle uppträda för honom, ihop med det band vi satte ihop på jobbet för förra årets julfest. I hans lägenhet. Förstår inte var han skulle fått den idén ifrån. Dessutom skulle det bli väldigt trångt i hans vardagsrum med instrument och all utrustning - vi var ju trots allt 9 personer! Men denna villfarelse gjorde att vi slapp fantisera ihop en massa lögner för honom. Det skötte han bra själv!

Under tiden som bröderna och farsan var och drack vin stod jag, CB och S i lägenheten och fixade med käk och tog emot gäster. Vi lyckades få dit nästan hela hans "gubbgäng" och en hel del andra vänner. Totalt ett 20-tal goa, glada typer som alla skrålade glatt när farsan anlände vid halv sju-tiden. Skrålandet kan ha berott på det faktum att maten som var utlovad till klockan sex inte blev klar förrän halv nio och att vi, för att hålla gästerna nöjda, bjöd på Margaritas. En strålande idé!

Kan nu efter noggranna studier meddela att 40-talister är ena jävlar på att festa. Antar att de har rutin på det efter alla dessa år? De har dessutom till fullo mästrat tekniken att bli riktigt jobbiga när de har druckit för mycket. Under de tidiga morgontimmarna, när jag hade nyktrat till litegrann, kom jag flera gånger på mig själv att undra vilka dessa underliga, pinsamma individer runt omkring mig var för några.

Sen slog det ner som en blixt: Detta är ju jag om 30 år!!!








Jubilaren tar en svängom.










Är vi inte lite lika?






Bror P med en av presenterna. Ingen aning om vem de kommer från, men det är flera allvarliga sakfel här:
Rich? Nja... Inte urfattig. Rik på kärlek?
Handsome? Tja, det ligger ju i betraktarens öga. Det är ju trots allt min far vi talar om. Jag har lite svårt att uttala mig.
Single? Nope.
Men framför allt: Beiga strumpor!!??





Jag och bror M.
Jo, M & P är tvillingar.






Bror M på hemgående.
Det finns en förklaring till utstyrseln som inte enbart är alkoholrelaterad: Bägge bröderna sitter just nu på ett flyg på väg till Thailand. 17 dagar solsken!

Jag är inte alls avundsjuk.
Jag trivs bra här i slasket och vätan.

Jättebra.

3 kommentarer:

Anna sa...

Jsg vill också ha en ursäkt till att springa runt med ett cyklop på mig. En utlandsresa vore inte fyskam inte..

Björnen sa...

Mmmm...det hade varit grymt skönt. Var é solen och värmen?!

Anna sa...

allt för långt borta... men hellre regn och rusk än snö. snö är inte bra.. usch