20 mars 2007

Il finito e l'infinito

Jag vet att du känner till den: Utmaningen. Den som nu finns på varenda svenskspråkig bloggsida. Sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Tror det är dags att vi gräver ner den för gott. Avslutar. Trycker på knappen. Lägger ner den, helt enkelt*.



Jag skall bara göra den först:

1. Jag tycker Pizza Hawaii är gott - trots att jag upprepade gånger fått förklarat för mig att frukt inte har på pizzor att göra; att det bara är barn och tjejer som tycker om Hawaii. Jag brukar komplettera med pepperoni för att den skall verka lite mer macho.

2. Jag är blödig, på ett nästan bokstavligt sätt. Jag har nämligen en stor fobi för att skära mig. Det räcker att jag tänker på att jag skall råka skära mig för att jag skall rysa. Har dessutom svårt för att diska knivar eftersom kniven oftast skär lite i borsten - det ljudet tär på min ömma själ.

3. Jag har världens kortaste tålamod för saker som inte intresserar mig och kan lätt försvinna iväg i mina egna tankar. Fast jag ser fortfarande ut som om jag lyssnar och är intresserad.

4. Jag har den dåliga ovanan att leta efter olika sätt att feltolka vad andra säger. Det blir roligare så.

5. Jag är totalt oförmögen att planera mina matinköp för mer än två dagar i sänder.
    6. Jag kan uppriktigt sagt inte förstå hur någon kan tycka att Da Vinci-koden är en bra bok: Den är uselt skriven och karaktärerna är tunnare än plastfolie.


    * Eftersom det är dags att avsluta utmaningen så tänker jag minsann inte utmana någon annan. Och om någon skulle känna sig utmanad av det faktumet så kan jag inte står till svars för följderna.

    11 kommentarer:

    Peppe sa...

    "...att det bara är barn och tjejer som tycker om Hawaii"???

    För övrigt känner jag pinsamt väl igen mej i 3:an och 5:an.

    Den uppmärksamme läsaren: Är det meningen att det vara ska finnas fem undeligheter?

    Björnen sa...

    Precis! Jag ifrågasätter det även jag. Men mina vänner hävdar det ihärdigt. Det är ju gott!!!

    Jag fick utmaningen av A - och både han och Lillis hävdar att det är 6 saker. Och du har skrivit 6 saker i ditt inlägg. Således också jag.
    Fast vad jag tycker om Da Vinci-koden kanske inte egentligen är en underlighet?

    A. sa...

    Hmm... Håller med om nästan alla. Speciellt matdelarna. Hur kan man inte gilla Hawaii? Och hur kan man veta vad man är sugen på långt i förväg?

    Sen är väl kanske inte Da Vincikoden världens bästa bok men enkel underhållning. Annars kan jag tipsa om Snabba Cash. Riktigt bra tyckte jag. Kanske för att en kompis påminner exakt om "JW" :-)

    Anonym sa...

    Skönt att utmaningen blev begravd. Var på tiden. Själv försökte jag häromdagen med ett tappert försök att skicka den vidare. Men av två skickningar var utmaningen redan utförd av den ena. Så indeed var det dags att begrava den. Vila i frid.

    Men ovanan att feltolka lät intressant. Känns som den skulle kunna utvecklas och exemplifieras i ett eller annat blogginlägg.
    :)

    Björnen sa...

    A:
    Svåra frågor det där om maten. Eftersom en överväldigande majoritet av inläggen här verkar gilla Hawaii så drar jag slutsatsen att alla (utom mina vänner) gillar det. Följaktligen har de fel. Ibland är det skönt att kunna generalisera.

    Lovar att åtminstone läsa baksidan av den boken.

    K:
    Om det finns rum för en feltolkning så registrerar jag den alltid, och i en del fall kommenterar jag...
    Shit! Jag måste lägga av med det! Vilket freak!

    S sa...

    Det där med matinköpen. Hur löser man det egentligen? Jag tycker att det är skittråkigt att handla(mat) och skulle gärna slippa göra det så ofta. Men ändå är jag där säkert varannan dag. Oavsett hur mycket jag handlat gången innan.

    Björnen sa...

    Sandra:
    Det övergår helt mitt förstånd. Jag fattar ingenting.
    Kan det vara så att det kommer automatiskt när man får barn och måste vara vuxen på riktigt?

    Förresten: Tänk om man hade kunnat äta kläder - vad kul det hade varit att shoppa mat då!

    Anna sa...

    Fyran är jhu en fullträff annars, visste inte att killar också gjorde det. Trodde bara det var vi tjejer som sysslade med sånt.

    Du kanske slänger in en pepperoni till? :)

    Björnen sa...

    Anna:
    Va?! Gör ni det också? Jag har alltid trott att ni verkligen inte har förstått. ;)

    Anna sa...

    haha, vi är mer tricky än vad man kan tro... gäller tydligen er med ;P

    Anonym sa...

    Men hörruru, du ska strunta i vad folk säger och äta den pizza du gillar! Prova gärna med banan med, mumsfillibaba.