9 mars 2007

Störst, bäst och vackrast! Allt beror ju på vem man jämför med.

Idag tänkte jag skulle skryta lite eftersom ingen annan gör det åt mig.

Var på beachvolleyträningen igårkväll och kickade rumpa! Allt satt där det skulle och inga bollar flög iväg åt fel håll. Nästan. Dessutom hade jag tidigare under dagen min veckliga massage på jobbet. Några dagar i veckan har vi nämligen massörer som står till vårt förfogande för att knåda våra ömma muskler*. Så nu är jag nöjd, mjuk, avslappnad, har sand i öronen och går omkring med ett nästan frireligiöst leende.

Idag är det dessutom fredag. Fredagar är bra. Varje fredagseftermiddag är det en extralång fikapaus med goda bakverk, följt av kontormöte. Förhoppningsvis har vi vunnit någon tävling också - för vid sådana tillfällen bjuds det på champagne. Lite vardagslyx har väl aldrig skadat någon? Dessutom är jag värd champagne. Nästan hela tiden.

Ha en skön helg vänner!

*Jag vet: Jag har ett glidarjobb. Massagen är dock inte helt gratis, men för endast en 100-lapp får vi en ½-timmes knådning. Tiden får vi själva stå för.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Alla som e uppe och bloggar så tidigt på morgonen som d är värda champagne...

Björnen sa...

Haha, tidigt? Är du nyvaken nu?

Vi normala människor som jobbar är alltid uppe vid den här tiden på vardagsmorgnarna. Minst.

Anonym sa...

Åh, de där bakverken skulle man ju gärna varit med och delat på...

Anna sa...

verkar ha ett riktigt nice jobb om jag får säga mitt. Jag blev avis på i princip allt i det där inlägget. Vill med spela beachvolley, ha massage, fika massa gottit och bli firad. Varför är världen så orättvis? ;D

Björnen sa...

Vero:
Jepp, det var gott även idag: Någon slags bärpaj med fruktsallad och vaniljsås! Mmmmm...

Anna:
Nej, det är inte helt illa. Beachvolley kan du väl börja spela? Det finns två hallar ute vid gamla Pripps, nya 421:an ungefär. Massage är kanske lite värre - känner du ingen som kan massera? Fika är ju enkelt att göra, och festar gör man väl ganska ofta?

Fast den sista frågan om orättvisa kan jag inte svara på. Fråga någon annan? ;)

Anna sa...

haha.. jaa du har så rätt så... men det var principen att ha det just då. Och just då fanns det då inget utav det ens i närheten av mig.. :)