28 mars 2007

Voodoo i folkhemmet.

Någonstans i vårt avlånga land sitter det någon och sticker nålar i en liten björnen-docka han eller hon håller i sin hand. Flinar litegrann och trycker till: Huvudet, vrid runt ett extra varv. Ryggen - jajamen. Varför inte göra tusen nålar med hela Björnen? Det var ju skoj det här!

Kan jag ha retat upp någon? Kungen, granntanten, Sverker Olofsson? Tror inte det, men om så skulle vara fallet så är jag ledsen. Förlåt! Kom förbi på en försonings-espresso så kan vi tala ut om det hela.

Jag kan nämligen inte hitta någon annan förklaring till varför jag - för andra gången i år - har åkt på en förkylning. Jag har ju alltid varit friskheten själv! Om jag tidigare var sjuk så var det max en gång per år, och oftast var det över på någon dag. Förra året var jag sjuk fyra gånger. Fyra gånger. Det måste nog vara personligt rekord, och om det vill sig illa kan jag nog slå det rekordet redan i år.

Dessutom är det extra synd om mig idag eftersom jag är kille. Killars förkylningar är att jämföra med en nära-döden-upplevelse. Minst. Tror det skulle kännas mycket bättre om någon snäll tjej ville komma förbi med glass* och trösta mig.


* Det går bra med marrängsviss från Lejonet & Björnen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är vekligen synd om dig.
Nu får du ta en whisky och spela romatisk musik för dina vita blodkroppar så dom blir fler o fler :)

Björnen sa...

Vekligen? :-D
Vitsigt!

S sa...

Upp med hakan. Esbiritox. C-vitamin. Sova med strumpor. Vila.

Och krya på dig!!

Anonym sa...

Tror du drabbats av en släng av hyrbis. Vill minnas att du för inte alls många dar sen kallade dig själv för en "Perfect 10". I vårt lutherska land är sådant uttalande en djup synd. Och du vet man säger? Synden straffar sig själv.

Således en släng sjuka igen - för att ta ner dig på jorden.

Så tror jag iaf.

Björnen sa...

Sandra: Tack! Jobbar hårt på det med whisky, vatten och halsduk. Skall ju till jobbet imorgon igen... Kanske.

K: Inte kan väl jag drabbas av hybris? Tror nog du glömmer vem du pratar om...

Fast om så skulle vara fallet har jag ju också konstaterat att syndare får sovmorgon. Som jag ser det är det en win-win situation.