1 mars 2007

Zestig jaar

Imorgon är inte vilken dag som helst. Det är fredag. Den 2:e mars. Och min far fyller 60 bast! Sextio år. Sesenta años! Shit, det är ju bara fem år kvar till pensioneringen! Han är snart gubbe.

Det trodde jag nog inte om honom när jag som liten, blek valp tittade upp på den långe, smala pappan som var just min pappa. En pappa som var komplett med slokmustach, pilotbrillor och en ständigt närvarande lukt av framkallningsvätskor. Dessutom var han världens starkaste man som kunde slå vilken annan pappa som helst i armbrytning och boxning.
Detta var innan jag visste vem Hoa-Hoa Dahlgren var.

Så för att fira jubilaren har jag, bröderna och CB fixat ihop en överraskningsfest för honom. Följaktligen kommer jag endast jobba halvdag så att jag hinner fixa vin, champagne och käk inför kvällen.

Han misstänker att något är på gång. Men inte vad. Det kommer bli kul!

5 kommentarer:

sa...

60 bara? Det var jägarn...

Slokmusche och pilotbrillor regerar!

Vem minns Hoa-Hoa? Det ända jag minns är att han hade opropotioneliga biseps (till skillnad från tex mig, jag har mera en streamline body :)

Björnen sa...

Haha! Menar du att han ser äldre ut?

Anonym sa...

Grattis i efterskott till din pappa!

sa...

Nej, jag menar att du har en ung far.

Björnen sa...

Anna:
Tack! Du hann förresten alldeles i tid med hälsningen. Han fylde ju igår, fredag.

Pata:
Förstod det, men jag har ju nästan som motto att försöka missförstå allt som kan missförstås. Typ. Det blir roligare så. ;-)