15 april 2007

En alldeles för kort helg:

Fredagsfika med snittar och champagne: Alltid en bra start på helgen! After work i solen på Storans uteservering. Tror det är dags att plocka fram de vassaste armbågarna ur garderoben nu - trängseln framför baren var i klass med en nyöppnad McDonalds-restaurang i ett u-land. Man kunde tro att folk aldrig hade sett en öl eller ett glas vin innan. Är det solen som gör att folk blir som galna?

Lördagssolsken och semestervibbar. Biltur till Stenungsund där jag hälsade på F. Fick mig havsbris, lantluft, sköna skratt och god mat till livs. Skôj! som F skulle säga. Tur förbi mor på hemvägen och sedan några öl med "quiz-gänget" på lokala krogen Plankan. Perfekt avslutning på en mycket bra dag!

Söndagsarbete och akuttvätt. Efter ett idogt tjötande från farsan gav jag slutligen vika och åkte ut till hans lantställe för att hjälpa till med röjnings och byggarbetet. Förstår han inte att man har ett lantställe för att kunna vara där och ta det lugnt? Smugglade in lite av mina kläder i tvättmaskinen när jag ändå var där - måste ha fina, rena kläderna till Milano. Traditionsenlig musikquiz på kvällen med en hedrande andraplats. Ordningen är återställd! Vann biljettter till Vapnet på Henriksberg på torsdag. För att följa traditionen så kan jag inte följa med denna gången heller. Fast det gör inte så mycket - jag är övertygad om att Milano är ett mycket trevligare ställe än Henriksberg.

8 kommentarer:

S sa...

Hehe, underbart att du smygtvättar hemma hos dina far. När jag precis flyttat hemifrån åkte jag hem en helg med en proppfull blå ikeapåse med smutsvätt. Tror min mamma undrade om jag klarade vuxenlivet särskilt bra då. =)

Björnen sa...

A man's got to do, what a man's got to do!
Kan ju inte vara utan vita t-shirts i solskenet. Dessutom så år det helt ok att tvätta där - känns på något sätt inte så tvångsaktigt som det gör inne i stan. Och tvätten torkar snabbt i solen.

Anonym sa...

Låter som en najs helg

Björnen sa...

Det var det. :-)

Fler sådana tack!

Kristina sa...

Jag brukar också smuggla med lite extratvätt till besöken hos pappa i Småland. Samtidigt med en dålig ursäkt. Milano bättre än Henriksberg? Kan det verkligen vara så? Du har inte funderat på att åka till Höör?

Björnen sa...

Kanske krävs en liten förtydling här: Henriksbergs terrass, dvs en halvsunkig krog vid Stigbergstorget. Och Milano spöar den lätt!

Har faktiskt inte alls funderat att resa till Höör. Borde jag det?

Kristina sa...

Det borde du inte.

Björnen sa...

Jag tar det som en varning. Tack! ;-)