8 april 2007

Ett nödvändigt ont

Det är något konstigt med tvättstugan. Den verkar inte existera i samma tidszon som jag. För jag tvättar, och sedan har det plötsligt gått flera veckor och jag måste tvätta igen. Fast då finns det inga tvättider kvar. Jag tänker ibland att jag nog borde boka en ny tid varje gång jag tvättar, fast det kräver ju att man har det där som kallas framförhållning. Jag lovar att jag någon gång skall slå upp vad det ordet betyder.

Fram för hållning. Framför hållning.
Fram förhållning. Fr amf ör håll ni ng.

Roligt ord det där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å vaf jag ¨r glad att slippa svenska tvättstugor. Prova att skriva upp dig för nästa gå när du är och tvättar. Annars: http://www.anna.onomatopoetry.com/2006/09/11/ineedtogetaway/

Björnen sa...

Hehe, bra skildring!

Det löste sig faktiskt ganska ok denna gången, fick tag på en tid redan på onsdag kväll.

Och om jag orkade, och ansåg att det var värt det, så skulle jag faktiskt kunna slänga ut badkaret och montera tvättmaskin i lägenheten. Uttag finns redan.