18 april 2007

La Traviata - den långa, sega versionen.

Samling innan: 3 glas vin och 1 ½ tallrik småplock.
Detta verkar lovande!

Första akten:
Gäsp! Gammal tant som låtsas vara ung sjunger på oförståelig italienska. Mesig man som låtsas vara den andra huvudpersonen sjunger på mesig italienska. Trött Björn låtsas vara vaken.

Paus:
Vatten och snabb promenad för att vakna.

Andra akten:
Lite bättre. Mest action: "Ormar sliter sönder mitt bröst!". Fast den meningen tappar en hel del i styrka när den sjungs på släpig italienska. Dagens mest utrotningshotade ord: Ädelmod.

Paus:
Björnen går hem.

Tredje akten:
Treans spårvagn mot Majorna. Bäst hittills.

4 kommentarer:

S sa...

Vänta nu. Smet du hem innan det var slut, utan att någon försökte hindra dig?

Det finns ingen rättvisa.

Björnen sa...

Det finns rättvisa, således kunde jag smita hem innan.

Dessutom vågade ingen stoppa mig.

Anonym sa...

mm, björnen klarar inte av fionkulturen eller var det kanske så att gratis vinet satte sina spår?

Har inte hört en enda annan uttala sig om den operan som seg. Åh, andra sidan pratar jag mest opera med gubbar o gummor 70+

så även igår du kunde ju åtminstone kommit ner o sagt hej;-)

vankade (sprang) fram o tillbaka i operahuset från elva till tjugetretrettio, lovar att mitt huvud var bra segt i slutet. Då blev jag upptvingad o städa undan efter er gratisdrickare! Lovar att ni inte var populära då!

Ha en grym helg i milano, skicka ngt fint mms

Kram L

Björnen sa...

Visste ju inte om du var kvar. Sist vi pratades vid så skulle du sluta redan kl 17. annars hade jag gärna kommit förbi!

Kan vara så att alltför klassiska operor inte riktigt är min grej. Fast vin fungerar alltid!

MMS kommer! Kram