29 april 2007

Quizmaster Flash!

Quizen blev en succé! Många positiva kommentarer, några vidare önskemål: Mer kvinnliga artister, mer Hip-Hop och mer svarta artister. Jag håller med. Svårt att hålla lagom neutralt tema för att få alla nöjda. Sistapristagarna, "nöt-ätarna", fick 20 poäng och vinnarna* fick 43 av totalt 52 poäng. Känns ganska så bra. Det var ingen som lyckades pricka in kvällens två guldstjärnor: Jim Carrey som sjunger Beatles I am the walrus, eller Slim Whitman's fantastiska Indian Love call. Lite besviken över det.

Känner mig dessutom lite lurad: Jag missade förra veckans quiz, då krogen bjöd på notan för att vi skulle ställa upp som quizledare. Fick betala full nota idag. Jag har inte heller kunnat gå på någon av de konserter vi har vunnit biljetter till!
Orättvist! Hrmpf!

* Förstapriset var fyra biljetter till brittiska old-school heavy metal-bandet Saxon. Vet inte om det är en vinst eller ett straff? Två av dessa biljetterna skänktes senare under kvällen vidare till andrapristagarna med kommentaren: "Vi har två biljetter till Nanne Grönvall här - är det någon som vill ha dem?"

2 kommentarer:

Klagan sa...

Livet är hårt, vänj dig! :D

Björnen sa...

Nejrå! Livet är soft! Jag har åtminstone ledigt idag och imorgon också. ;-)