10 april 2007

You must chop down the mightiest tree in the forest wiiiiith... a herring!

Jag känner mig utmanad. Kloka Sandra har kastat handsken på mig; den vita handsken som passar så fint ihop med gräsands-väskan.
Soooo... here it goes:

DAGENS VILL HA:
Semester, sol och mindre måsten. Skulle vara schysst att ha någon slags blind tro också: Gud, Tomten, Runar, Homer Simpson... vad eller vem som helst. Nästan.
DAGENS KLÄDSEL: Blåjeans och svart T-shirt med Kristofer Åström och Hidden Truck skrivet på. Svart fungerar alltid och man smälter ju in så fint med kollegorna vid fikabordet: Svart, svart, intensivt svart, urtvättat svart och sedan lite mer svart.
DAGENS SMINK: Kanske har jag försökt skyla över några tankar eller begär under dagen, i övrigt behöver jag inget smink.
DAGENS FRISYR: Blandning mellan Robert Smith och Tintin - det var motvind under cyklingen hem.
DAGENS HÄNDELSE: Jag stängde av jobbdatorn och gick hem. Idag igen!
DAGENS LÅT: Strö lite socker på mig (live på Mosebacke) med Timbuktu och Tingsek.
DAGENS PLANER: Beachvolley med bror P ikväll!
DAGENS SAKNAD: Pata och C. Attans vad långt det kan vara till den där ön...
DAGENS DUMMASTE: Pohlman och resten av vädersyndikatet. Var är solen och värmen ni lovade?!
DAGENS SJUKA: Inte sjukare än vanligt. Ganska illa alltså.
DAGENS DROG: My name is Björnen. I'm a blog-a-holic.
DAGENS ROLIGASTE: En klassiker: "Vad överrraskad han skulle bli!"
DAGENS FAVORIT: Den halvätna chipspåsen som helt oförhappandes väntade på mig hemma i köket.
DAGENS KÖP: Va? Jag har inte köpt någonting idag. Bäst att rusa iväg till kiosken och köpa något så att inte världsekonomin kollapsar.
DAGENS GODIS: Chips. Alltid.
DAGENS HUMÖR: Bitsk men glad.
DAGENS ORD: Telefonandakt.

Så nu kastar jag denna utmaningen raskt vidare till Sir Pata (den fagra mön får även hon vara med om hon vill), Anna den amerikaniserade tätortstimotejen, Lillis (om han kan slita sig från hockeyslutspelet), A. (du kan ju alltid skicka den vidare till Praon om du inte orkar?) och Peppe från östfronten, fast hon har ju semester? Någon annan? ...och? ...äh! ...känn er utmanade!

5 kommentarer:

S sa...

Haha!

Den där gräsandsväskan. Vilken succé det kommer bli när vi lanserar den!!

sa...

oj,
måste jag skriva en sån där lista?
fåse imorn om jag orkar

Björnen sa...

Sandra:
Det är en given succé! Jag är redan ett steg före och planerar uppföljaren. Vad tror du om koalamössa (sitter fast även i stormväder) och Grand Danois-necessär?

Pata:
Såklart du måste. Annars kommer den elaka internethäxan och ger dig datorvirus. ;-)

sa...

Erunöjdnu :)

http://patasbetraktelser.blogspot.com/2007/04/utmaningsvar.html

Björnen sa...

Oh, ja! Så nöjd, så nöjd!