29 maj 2007

Datorn vs. Stefan och Krister

Ni vet hur man inte alltid är vän med alla; hur man känner instinktivt hur man verkligen inte fungerar ihop med vissa personer. Som om det vore genetiskt. Jag känner så mot Stefan och Krister. Dessvärre verkar det också som om min dator känner så mot mig för tillfället, för den vägrar att starta. Inte bara vägrar att starta lite - den vägrar att starta "blue screen"-mycket. Jag har försökt tala snällt med den, skrika på den och mata den med stora fina operativsystems-CD:s. Utan resultat.

Så om jag inte skriver så mycket framöver så vet ni varför.

8 kommentarer:

sa...

http://www.ubuntu-se.org/drupal/

Björnen sa...

No way! Vill inte sitta och nörda för att få saker och ting att fungera normalt. Håller mig till Windows.

Anonym sa...

Varför inte testa om datorn ändå är fuckad?

Enligt reklamen tar det bara 25 min. att installera...
http://www.ubuntu-se.org/drupal/?q=node/112

men jag kan haja att du inte känner för att sitta o nörda...

Björnen sa...

Hyser fortfarande förhoppning om att det går att ordna, utan ominstallation.

Klagan sa...

en ipren?

Björnen sa...

Klagan:
Tack, gärna! Bara jag slipper se och höra den där läskige Ipren-mannen! Kan du ta och maila en dubbel dos så är du bäst!

Klagan sa...

kan maila iprensången. :D

Björnen sa...

-AHHHHHH! Ta bort den!!! Ta bort den!!!