7 maj 2007

Klyschmaster

Inom sportvärlden finns det många fina klyschor. Man säger att marginalerna inte har varit på lagets sida, att pucken har gått på fel sida stolpen. Man säger bollen är rund - allting kan hända. Det jag vill ha sagt med dessa urvattnade uttryck är att quizen inte gick så bra som den kunde ha gått. Aldrig har vi varit så nära bra poäng, men samtidigt missat dem. När vi har varit osäkra har vi diskuterat rätt svar, men gjort fel val och skrivit något annat. Jag måste erkänna en sak för er här och nu: Jag är en dålig förlorare. Jättedålig. Men som de säger i TV-rutan: Tur förtjänar man inte - den får man jobba hårt för. Vi tar revansch nästa vecka!

Och imorgon är en annan dag...

12 kommentarer:

Peppe sa...

Syrran och jag har temadagar då vi bestämmer oss för att man MÅSTE svara alla människor man möter med en klyscha.

Björnen sa...

Haha! Det är ju en alldeles strålande idé! Tror jag isåfall måste jobba lite mer på att identifiera klyschor så att jag kan använda dem mer medvetet.

Har du någon favoritklyscha?

Ninde sa...

Finns det inte t.o.m nån ambitiös bok om sportklyschor...?

Björnen sa...

Ninde:
Skulle inte förvåna mig ett dugg! Sportjournalister verkar ju gilla att klappa varandra på ryggen och rätta till varandras fjädrar i den där lilla ankdammen som kallas sportvärlden.

Ser du hur jag formligen sprutar ur mig högklassiga klyschor?! Bra va?

sa...

Bättre lycka nästa gång!

(godkänd?)

Björnen sa...

Ok. Fast du skall nog se att det är din tur nästa gång är snäppet mer klyschigt. ;-)

Eller menar du om vårt resultat var godkänt?
Isåfall: Nej. Inte. Alls.

Klagan sa...

bra att du fortfarande har nått att skylla på. ;P

Anonym sa...

En annan sportklyscha är ju att alla de intervjuar svarar på frågan med att säga: "Nääe."
Ex: "Nääe, men jag tyckte vi gjorde en bra match." "Nääe, vad ska man säga? Bollen är rund." "Nääe, alltså det var ju ett felaktigt beslut från domarn."

Björnen sa...

Ida:
En klassiker! Att jag kunde missa den! Nile City-sketchen med "Sudden" i kylskåpet utnyttjar detta till max.

Björnen sa...

Klagan:
Jag har ALLTID något att skylla på. ;-)

Kristina sa...

Öva in några Zlatancitat! De håller i alla lägen, vid vinst och förlust, och är fulla av självförtroende. Det är ju aldrig hans fel om något går snett...

Björnen sa...

Haha! Helt rätt!
Zlatancitat förtjänar nästan en helt egen bok!