2 maj 2007

Lappfeber

Överallt man tittar ser man dem idag: De Gula Lapparna. De vandrar på stan, de sitter bakom ratten på bilar i gigantiska stilastående köer, de vilar på en parkbänk eller jäktar på lunch. Och överallt stöter de normaliteten lite på sned. Det är som om de, på något för mig okänt vis, tillåter människor att göra saker som annars är tabu: Det är OK att fräsa elaka kommentarer till okända, rött ljus betyder samma sak som grönt ljus, vanligt vett betyder vanvett. Det enda som har någon som helst betydelse är att Den Gula Lappen kommer fram till sitt mål intakt! Och där rullar jag sakta fram på min cykel, förbi lappar i bilköer och lappar i handväskor, sträcker sakta ut min hand och lämnar galant över mina Lappar till en knallgul väst. Sedan rullar jag vidare och lämnar alla siffror, fackord, blanketterna K2 och K6 bakom mig. För det är sol ute och livet är ganska så bra!

8 kommentarer:

Lill-Krizan sa...

Björnen hittat flicka?

Björnen sa...

Hittar flickor överallt, fast det har inte varit ömsesidigt. Men det hade varit kul.

Vad får dig att tro detta? Har jag haft för många oinspirerade inlägg på sistone? ;-)

Ninde sa...

Lappar? Du menar att det finns folk som gör det på o-elektronisk väg? :)

Björnen sa...

Jepp, dessvärre. Så fort det blir lite mer avancerat än standard så är man tvungen att konvertera till det där urgamla, analoga systemet igen...

Majoriteten av det jobbiga folket på stan var dessutom 55+. Att programmera VHS-spelaren vvar nog så jobbigt för dem att en dator nog inte är att tänka på.

S sa...

Hehe. Jag gjorde det på oelektronisk väg. Räknade ut mitt lilla avdrag och kuvertade, frimärkte och postade.

Så jag kommer inte få mina money innan sommaren. Skit! Och jag är officiellt en tant. Hm.

Björnen sa...

Frimärkte?! Shit, du är en tant!

Minns inte när jag använde frimärke senast. Trodde de var utrotningshotade?

Får man inte pengarna innan sommaren när man lämnar papper? Jaha, där gick de skoj planerna i stöpet. Nästan, i alla fall.

Lill-Krizan sa...

Om man skriver att solen skiner och livet är bra brukar det vara flickor inblandade. Var bara så jag tänkte.

Björnen sa...

Hehe, så sant, så sant! Du är en skarp amatörpsykolog!