21 juni 2007

Det kommersiella rummet tränger sig på...

Jag är troligtvis sist i hela bloggvärlden att upptäcka detta; men Silverfisken har bytt adress och blogghotell. Han återfinns nu hos en känd gratistidning där det finns reklam och där man således får pengar för sitt bloggande. Missförstå mig rätt - han har all rätt att tjäna pengar på sitt skrivande - men varför måste alla reklamfinansierade sidor vara så jäkla fula!? Får ju allergiska reaktioner i hjärnan av den sidan. Virtuellt antihistamin någon? Tror dessvärre att jag förvisar Fiskens blogg till länkpapperskorgen. Synd.

6 kommentarer:

Ninde sa...

Håller med. Även allergisk mot att de tar sig rätten att använda ens texter i vilka sammanhang som helst. På vilket språk som helst. För 3 öre liksom..

Björnen sa...

Gör de det också?! Nu har de allt skitit i det blå skåpet!

S sa...

Jag håller med. Jag måste också ta bort hans länk. Skittråkigt. Men metroblogg? Nope. Går inte.

Och avtalet är som ninde säger skitdåligt. Och alla kids ser bara det där med 3 öre, men det krävs 5000 sidladdningar på en månad för att man ska börja få pengar utbetalade.

Anonym sa...

Samma här.
Jag slutar läsa och tar bort länken. Allergisk mot reklam. Synd.

malin sa...

Ambitionen med pengarna är väl sin sak, men just det faktum att Met.. den kända gratistidningen, tar sej rätten att använda materialet fritt stör mej. Det innebär ju inte bara att ens ord svävar runt alldeles ogreppbart, utan även fotografier/teckningar/grafiskt material kan illustrera vilken fulartikel som helst i Met... den kända gratistidningen.

Björnen sa...

Minst 5000 sidladdningar på en månad för att ens få några pengar och dessutom fria rättigheter på det? Det blir bara värre och värre. Fy fan vilket ocker! Dessvärre går kidsen på det, verkar det som... :-s