5 juni 2007

Ryggläge, en spotlight i ögonen...

...och en reklamplanch för Quiksilver, föreställande en surfare, pendlad från taket - strategiskt lutad för bästa betraktningsvinkel. Jag skulle ge allt för att vara där på surfbrädan istället för att ligga här. Tandhygienisten är söt, och jag tänker henne kan jag tänka mig bita litegrann ändå. Proppar munnen full med slangar och manicker, mumlar saker som låter oklusalt, handräfsa och deoxiribonukleinsyra - fast jag kan ha hört fel. Skrapar med stål, putsar, blästrar, lackar. Min mun är en hel bilverkstad. Tar i och kommer åt tandkött och det skriiiiker smärta. Vänster öga tåras och jag tänker inte gråta, hon kommer tro att jag gråter, inte gråta. Får skölja och kan diskret torka bort den begynnande tåren. Pustar ut. Tandläkaren, tandläkerskan, tandlagaren kommer in och hon säger fina saker och är så nöjd så nöjd, så jag bestämmer mig för att inte bita henne heller. Hon säkrar dessutom med att säga att jag inte får äta eller dricka något på minst en timme. Inget bitande alls alltså. Sedan är det hejdå, ses igen och jag går till tanten i receptionen för att betala. Får räkningen, tittar på räkningen, ser väldigt många siffror och får kämpa hårt för att motstå instinkten att bita henne. Riktigt hårt! Men hon sitter skyddad bakom en hög disk och jag har betalt dyrt för att inte bita.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*skarattar* Vilken underbar beskrivning!
Var också hos tandläkaren idag - och jag bets inte heller fast hon stoppade in båda pekfingrarna i käften på mig och tryckte utåt av bara faaan = testade om jag var öm i kindmusklerna vilket ska avslöja folk som gnisslar tänder! Jag höll masken.. nejdå, det gjorde inte alls ont, vilket skrevs in i journalen.

Anonym sa...

Du verkar va mycket för att bita, du.

Anna sa...

Du får börja träna upp hoppbitningen, så kommer du må mycket bättre nästa gång du går ifrån tandläkarn.
Sätt dig framför Animal Planet eller någotsåntdära och studera alla de lite tuffare djuren. De brukar då hoppbitas. SÅ kan du lära dig att komma åt tanten i receptionen...

Björnen sa...

Gina:
Har funderat över varför folk vill bli tandläkare. Tror de är lite sadister allihop. För det kan ju inte vara för den sociala biten eftersom det är så svårt att prata med en hel verkstad och två händer i munnen.

Zany:
Antar att det var en sådan dag. Du vet; när man är lite bitsk av sig?

Anna:
Bra tips! Skall genast se om de finns för nerladdning. Vill ju kunna spela upp i slow-motion, backa och så.