2 juli 2007

Om att se så klart att man blir blind...

Följer med arbetskamraten hem för att titta på den nya lägenheten; den med det nyslipade, lutade och vaxade golvet, och hon är så besviken. Hantverkare som inte har skött sig, inte städat samt inte gjort ett fullgott jobb. Men jag står där, tittar och förstår inte. För golvet är fint. Om man anstränger sig lite så kan man se att det inte är helt jämnt, men det är trä - det uppför sig så. För hon ser den så tydligt. Bilden. Om hur det skall vara. Etsad hårt på insidan av ögonlocken. Så hårt att när hon väl har verkligheten framför sig skyms den bakom drömmen.

Och när jag går ner till min cykel börjar regnet falla igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har oxå en sån bild. Under mina Fyra (??!!) olika korkmattor ligger ett supersnyggt trägolv å väntar på att min hyresvärd ska sluta snåla. Bilden kan, nu såhär långt efter att den dök upp första gången, va rätt svår att leva upp till. Garanterat! Så korken får nog va kvar en stund till...

Anonym sa...

Fy så motbjudande!
Varenda riktig människa vet ju att heltäckningsmattor (och bolltofsar) is the shit :)

Björnen sa...

Zany:
Fyra korkmattor?! Antar att diskbänken måste upplevas som ganska så låg då? Klart du måste ligga på hyresvärden lite!

Pata:
Indoktrinering. Har du hört det ordet innan? Du är snart så stenhårt fast i träsket att du kommer bära monokel och ha kidney pie som favoriträtt.