1 juli 2007

En linslus rapporterar om russin

Gör tappra försök att vänja mig vid att vara linsbärare. Det går sådär. Det är jätteskönt de stunder det fungerar, men mestadels känns det som om jag har torkade russin instoppade i ögonen. Man skall INTE ha russin i ögonen, så mycket vet jag. På sin höjd kan russin finnas i yoghurten på morgonen, aldrig i bröd* och absolut inte i ögonen. Minns detta lite svagt från hemkunskapsundervisningen på högstadiet, så jag antar att det var någon nytta med de lektionerna?. Börjar misstänka att jag är tvungen att återuppta glasögonbärandet igen.

* Russin i bröd är ett otyg som borde bestraffas å det grövsta. Frukt skall överhuvudtaget inte finnas i mat (förutom då ananasen på pizzan). Det är säkert Mat-Tina som har infört russinbrödsplågan. Hon är ond.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med, russin är en styggelse som bör bannlysas! Det har jag alltid hävdat.