14 juli 2007

Om inte solen kommer till Björnen får Björnen komma till solen.

Eftersom solen bara tittade fram som pliktskyldigast i Göteborg under fredagen den 13:e så packade jag den guldgula bilen full med flickor, tre grekiskor och en svenska, och åkte på utflykt. Utflyktsmålet var Gullholmen/Hermanö på västsidan av Orust. Var tvungen att lyssna på reklamradio i en hel timme för att blidka töserna. Väl framme sken solen från klarblå himmel så att bilen glittrade som den guldtacka den är. Färjan över vattnet - och sedan infann sig den där semesterkänslan som gör det omöjligt att skynda. Man flanerar, sakta, och fånler litegrann. Medhavd picknick med ost, vindruvor, bröd, oliver, korv, jordgubbar och annat gott åts på en solig brygga. Kameror klickade och det oh:a och åh:ades åt maten och åt miljön omkring oss. Gullholmen betygssattes som mer sevärt än både Smögen och Marstrand. Observerade att min engelska sakta morfades och fick något konstig grekisk uttal. Kameleont. Solsvedda, glada och utmattade från sol och frisk luft rullade vi sedan hemåt igen. En bra dag!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Fy tusan vad mysigt. Ta med mig nästa gång will ya.

sa...

Jag längtar inte hem.
Inte alls.

Björnen sa...

Ida:
Innebär det att jag måste åka förbi Jönköping för attt hämta upp dig då? Jaja, OK då, bara för att det är du!

Pata:
Du är inte ironisk.
Inte alls.

Anonym sa...

Inte alls nödvändigt. Jag är resbar. Resbar? Kom jag precis på ett nytt ord?

Björnen sa...

Hmmm... resbar? Tror det.
*Skriver in för hand i ordboken*

Bra, något speciellt önskemål om resmål?

S sa...

Jaså, det är där den är, solen?!

Hmpf.

Nu är det jämt mellan dig och mig solmässigt igen. En dag var.

Björnen sa...

Sandra, det är sol här idag!
*hoppar jämfota av glädje*

S sa...

Du, det var sol här hos mig också!

2-2?

Anonym sa...

Allt med båtar och vatten duger faktiskt. Speciellt när det är fint väder :)

Björnen sa...

Sandra:
Och idag! Fast det antar jag att det är hos dig med? Stoooora solar på väderkartan. 3-3?

Ida:
Vatten är fint! Vart som helst duger för mig. Är grymt uttråkad - alla jobbar eller är bortresta.

A. sa...

Varför har du tre tjejer och jag ingen? Det är mer upprörande än att solen är hos dig... :-)

Lät kanon!

Björnen sa...

A:
Fyra tjejer. Det fick dessvärre inte plats fler i bilen om jag skulle vara med.

A. sa...

Don't rub it in... ;-)