30 augusti 2007

Dagens miffo!

Lyssnade på P3's nyheter på vägen hem från Lund och de talade om nollning. Reportern intervjuade flera elever från olika stockholmsgymnasier. Vid frågan om vad de tvingas göra vid nollningen svarar en tjej (som förövrigt hette något posh franskt i stil med Blanche DuBois): "Vi måste gå in i skoaffärer och pruta på skor. På NK!" Precis som om det skulle vara det hemskaste man kan göra! Det är dessa små bortskämda slynglar som är vårt lands framtid. Jag bävar.

I övrigt gick resan bra.

5 kommentarer:

S sa...

Ibland kan det förvåna mig hur stora glappen är i samhället. Att många borde få en portion vardag (vad det nu är) och lite perspektiv.

Peppe sa...

Blance Dubois ahahah!

Björnen sa...

Sandra:
Visst är det skrämmande! Tur att vi är så nyanserade och aldrig dömer andra... ;)

Peppe:
Det är taget från A Streetcar named Desire/Linje Lusta, men hon hette verkligen något så hemskt. Tror faktiskt att det var snäppet värre än Blanche, type Celine eller nåt.

Anna N sa...

Åh, jag tänkte blogga om precis samma sak igår! När tjejen på slutet sa typ "De flesta som precis ska börja gymnasiet är ju rätt dumma, de har inte hunnit mogna än" stängde jag av radion med sådär ojvadjagskämsförhennesskull-rodnande kinder.

Bra blogg btw!

Björnen sa...

Anna N:
Välkommen hit! Hade lyckats glömma den där sista kommentaren - tack för att du friskade upp minnet. Tror det var i samband med den kommentaren som jag och passagerarna brast ihop i små skrattande högar på golvet. Hade aldrig trott att nyheter kunde vara så skoj!