28 augusti 2007

Humboldtpingviner bor på öarna utanför Perus kust, har röda ögon och äter fisk.

Träffar så då äntligen Pata, Lott och lilla Isa. Äter brunch, vandrar långpromenad, tittar på pingvinerna och bara umgås. Isa säger inte särskilt mycket, utan sover mest. Fast man kanske inte kan begära mer av en knappt 11 veckor gammal bäbis? Börjar hon inte gå snart? Det är inte läge att öppna champagnen såhär mitt på dan, så den får vänta i kylen på bättre tillfälle. Bida sin tid. Pratar om vad som hänt sedan sist, även om det mesta redan har avhandlats på bloggar och i Messenger. Det är då jag märker att det mesta jag har varit med om som jag värdesätter under det senaste halvåret har kretsat kring just musikquizen och Notting Hill. Konstaterar att jag är alldeles för lite hemma, ute och dricker öl lite för ofta, tänker alldeles för mycket på musik, men är glad och mår riktigt bra! Tänker: Vad hade jag sysslat med om vi inte hade gått till den där quizen i mars? För jag har träffat massor av roliga människor och fått ett gäng nya vänner där under högtalarnas mer eller mindre vackra ljudande. Och jag har blivit ett snäpp mer nördig. På ett bra sätt.

6 kommentarer:

Björnen sa...

Och de sluter helhjärtat upp! Åtminstone två av dem. :D

Klagan sa...

Hejja nörderiet!

Kristina sa...

Jag har alltid hyllat nörden. Kan möjligen ha att göra med att jag är en.

Matilda sa...

Men du. Nördigt är bra och öl är bra. Vad funderar du över?

Anonym sa...

Instämmer monstermycket!

Björnen sa...

Klagan:
Hurra! Du är tillbaks!

Kristina:
I så fall måste det vara en bra egenskap!

Matilda:
Så klok och med det rätta svaret! Såklart. Tror bara jag funderar för mycket ibland.

1 av 4 från bästa laget:
Anar jag en våra mest frukt(ade) och mest energiska konkurrenter på söndagskvällarna bakom detta alias? Välkommen! Ändå.