31 augusti 2007

Kära Örebroare!

Imorgon skall jag äntra den guldiga och tillsammans med ett gäng arbetskamrater bila upp till världsmetropolen Örebro. För att vara väl förberedd har jag läst på lite om vad som står om staden på internet. Följaktligen har jag lärt mig att:
  • Örebro har ett fint Medborgarhus som är ritat av bröderna Erik och Tore Ahlsén. Dit skall jag på 30+60+60-årsfest.
  • Örebro har ett stort fint vattentorn som är blåvitrandigt. Färgerna beror på att alla Örebroare håller på IFK Göteborg. De vet bara inte om att de gör det.
  • Kajsa Warg bodde i Örebro. Hon gillade att laga mat, men det berodde nog inte på att hon bodde där. Hon var bara uttråkad.
  • Det finns ett ställe i Örebro som heter Skitåsen.
Känner mig väl förberedd och är redo att bli varmt välkomnad av Örebros befolkning. Jag hyser en liten förhoppning om att de vill förära mig stadens nycklar. Det vore skoj! Jag har alltid viljat få en stads nycklar. Undrar var låset sitter? Troligtvis på ytterdörren. I så fall gäller det bara att hitta den, vilket inte borde vara svårt om dörren är i samma skala som nyckeln. Fast egentligen förstår jag inte grejen med stadsnycklar eftersom man redan är inne i staden ändå? Såvida det inte finns en hemlig stad under den stad man normalt ser. Det vore coolt! Tror jag är trött och behöver sova nu...

Vi hörs!

*senare korrigering*
Vattentornet visade sig vara gråvitrandigt, men det är fortfarande ingen ursäkt för alla Örebroare att inte hålla på IFK Göteborg.

6 kommentarer:

Klagan sa...

...du glömde slottet mitt i stan... ...men det är kanske inte så noga. :)

Lill-Krizan sa...

...och att det bor en bäver på den lilla ön i Svartån.

Björnen sa...

Klagan:
Kanske var lite selektiv i mitt urval, men du har rätt - jag såg ett slott.

Lillis:
Hörde rykten om flera bävrar, men såg ingen med mina egna ögon. Så jag förhåller mig lite hälsosamt skeptisk till det tillsvidare.

Anonym sa...

El hombre!
Vad sägs om att gå på cobra charlies relise party, pustervik på fredag? vore väl nice..de spelar runt 23.30..kanske kan vi göra nåt mys innan med P+C, eller till o med få med dem?!...tycker absolut vi ska gå dit o dansa lite lätt!!
kram sålänge, o just det N..skickade ett mail och han tyckte du var jättetrevlig:)..så nu kan ni ju bli polers..ha ha

Björnen sa...

Yo Fridelina!
Fredag är det kräftskiva med P, C och lite annat löst folk och du skall komma! Ev. kanske gå dit sen?

Anonym sa...

Grymt! klart jag kommer! Ser verkligen fram emot att träffa er och ge er av mitt nya friska jag...stor kram