13 september 2007

-Beijing baby!

Imorgon gäller det! Imorgon är dagen B! För det är då jag åker till det stora, röda landet i öster. Landet med det kortväxta folket. Landet med "flitelade läkol och lis". Kina. Jag tror i alla fall att jag åker åt öster, för man kan väl nästan åka dit åt väster också? Schemat är späckat till max, men vi har i alla fall två shoppingtillfällen inplanerade. Planerar att resa med lätt packning dit och tung tillbaka. Skall titta på fin ny arkitektur, gamla fina byggnadsverk samt äta god mat på lyxiga restauranger. Kommer att bland annat bo "mitt i smeten" på Beijing Hotel vid Himmelska Fridens Torg - alldeles i närheten av Wangfujing market! Har lite problem med att välja kläder att ha med eftersom det är 30-32 grader varmt där nu. Jag minns knappt längre vad man har på sig vid sådan värme - det var ju så länge sedan! Ser också speciellt fram emot att kunna se ner på folket i min omgivning. Bokstavligt talat såklart - de är ju så korta! En utförlig rapport med bilder kommer när jag är tillbaks i civilisationen.

Idag fick jag för övrigt ett fint och långt sökresultat hit till bloggen:
"hur stor var titanic om man jämför med dem andra båtarna idag?"
Gillar speciellt hur personen ifråga har försökt sig på att använda de istället för det alldeles för tråkiga och generella dom - även om det blev lite fel. Undrar också vilka "dem andra båtarna" man skall jämföra med är. Havskajakerna?

5 kommentarer:

Matilda sa...

Nu är jag avundsjuk igen. Men men.
Ha så otroligt skoj! Jag väntar ivrigt på detaljer när du kommer hem så jag kan bli ännu mer avundsjuk!
Heh.

Klagan sa...

ooo ha det bra! hoppas att du får lite magåkommor eller så, men bara i lagom dos, så att jag slipper vara så grymt avundsjuk.

f.ö var kinaskott de roligaste bland alla smällare när man var liten...

ha det toppen nu!

sa...

Hoppas du får en bra resa! Lycka till och du kommer väl ihåg:
va e min sisjön - Björn (jag heter)
tje tje! (Tack)
ni hau ma? (Hur mår du - whats up?)

- Tror jag iallafall det var....

Ninde sa...

Här flygs det och fars minsann! Samla massor med roliga minnen att blogga om!

Tror pata just uttömt mitt microskopiska kinesiska ordförråd så jag säger bara bra,bra-hau hau..

Lycksam resa! :)

malin sa...

Åh fan, Kina! Har du grävt en grop hela vägen från Gbg? Ha det så jämrarns kul, och ignorera alla sura grymtningar från mej.