6 september 2007

Kära Bullen,

Jag är en pojk på snart 33 höstar som har ett litet problem. Det är nämligen så att jag sover dåligt och drömmer konstiga drömmar om monster. På jobbet idag var jag konstant hungrig och gick och små-åt hela tiden och på hemvägen blev jag omcyklad av två killar. Det har aldrig hänt tidigare!
Kan jag vara gravid?

Som vanligt är det inte personen som skrev texten som medverkar i filmen baserad på detta blogginlägg som snart kommer dyka upp på en biograf nära dig och som troligtvis inte drar särskilt stora publikskaror eftersom alla redan har laddat ner den och sett den hemma.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Nu blev jag helt sarkasmlös. Bra jobbat, raring! Kommer den ironiska ådran tillbaks blir det fler inlägg. Men det vet du ju. ;)

Björnen sa...

-Yes! Score!

Sarkasmlös? Tvivlar på det...
Om den ironiska ådran inte kommer tillbaks hos dig så är det nog bäst att börja bli lite orolig.

S sa...

Hahahaha!

Om du kommer fram till vad det beror på att du drömmer konstigt kanske du kan berätta för mig. Jag drömmer och drömmer och drömmer och är skittrött halva dagarna.

Drömmer om postitlappar jag satt på viktiga papper som jag skulle göra något med, men sen glömt. Maaaardrömmar.

Anonym sa...

Ja, vad är det som gör att du drömmer så konstigt om monster och grejer?

Björnen sa...

Sandra:
Men PostIt-lappar är ju bra grejer! De skall man drömma glada drömmar om. Mardrömmarna skulle väl isåfall handla om hur det skulle vara UTAN PostIts.

Monstret:
Jag har ingen som helst aning! Du verkar ju kunna monstervärlden så du kanske kan ha någon ledtråd om vad det är?

Ninde sa...

Oj. Oj det var många tecken det där. Kanske skulle sluta käka trerätters innan du går och lägger dig? Eller nja..du är nog gravid. Snart kommer du nedkomma med en ny genialisk idé som kommer att revolutioners svensk arkitektur och försäkra dig om en plats i historien. Jupp.

A. sa...

Björnen, det är bara att böja på huvudet och säga välkommen till medelåldern... hehe.

Ps. Precis därför jag inte cyklar...

Björnen sa...

Ninde:
Du vet precis vad du skall skriva för att få mig glad!

A:
Du vet precis vad du skall skriva för att få mig deprimerad! ;)

S sa...

Du har rätt. Om jag inte hade postitlappar vore allt ännu mer kaos än det är just nu!!