29 oktober 2007

8 saker jag inte tänker ge en chans

Blev för någon dryg vecka sedan dubbelutmanad - av både Sandra och Ninde. Har länge grunnat på om det innebär att jag måste skriva 16 saker som jag inte tänker ge en chans, men jag har nu bestämt att 8 räcker gott. Det är dessutom svårt nog att bara komma på dem - vilket känns väldigt besynnerligt eftersom jag oftast inte har problem att komma på sådana här saker. Undrar om jag är sjuk? Bäst att börja med de uppenbara; de jag redan har spytt galla på här och på andra ställen:

1. Stefan och Krister
Titta på dem! Bara titta på dem. Herre. Gud. Vad. Enerverande! Hur kan folk tycka att de är roliga?

2. Foppa-tofflor
Precis som "humorparet" ovan framkallar dessa plastskor en konstig känsla i magtrakten. Speciellt vid de tillfällen de i olika bjärta kulörer sitter löst planterade på en semestrande familj iklädda likadana träningsoveraller. Behöver jag nämna att den konstiga känslan i magtrakten inte är av det särskilt angenäma slaget?

3. Benvärmare
De passar helt enkelt inte på mig. Inte ens om de är svarta.

4. Seinfeld
Med risk att få hatbrev till bloggen så måste jag nog ändå ha med Seinfeld på listan. Vad är grejen?! Jag förstår inte. Och den där jäkla basen som spelar i tid och otid? Boooooring!

5. Inälvsmat.
Kommentarer överflödiga.

6. Facebook
Jag behöver definitivt inte fler kontaktytor ut i världen. Snarare färre. Tycker redan att bloggar, mail, Last.fm, sms och andra kommunikationssätt snor alldeles för mycket tid av mig. Fast man kanske aldrig skall säga aldrig om detta fenomen i internetvärlden? Man riskerar ju att bli sedd som en framtida Ines Uusman - ni vet vår före detta kommunikationsminister som 1996 sa att "Internet är bara en fluga...". Kommer ni ihåg henne? Nähä...

7. Fasta
Eftersom jag utan mat i magen raskt förvandlas till Frankensteins monsters sura, otrevliga och rätt så elaka kusin så tror jag inte att självpåtvingad svält är något för mig. Dessutom är mat alldeles för gott för att inte ätas. Såvida det inte är mat som faller under punkt 5 på denna listan.

8. Vinterkräksjukan
Nej! Nej! Nej! Vill inte. Håll dig borta ditt kräk!


Kastar friskt utmaningen vidare till alla er som inte har gjort den redan. Du också alltså! Sedan är jag ju lite specifikt intresserad över vad just Zany och Pata tycker i den här frågan. Känn er utmanade!

12 kommentarer:

Matilda sa...

Haha! Håller med om det mesta. Utom Seinfeld och Facebook... Det är något DU fått helt om bakfoten, båda är ju helt suveräna!

A. sa...

Seinfeld????????

Nu får du nästan förklara hur du tänkte. Och kom inte dragande med någon gbg-humor...

Anonym sa...

Tusan!!

Kristina sa...

Alltså, facebook är faktiskt helt ok. Jag var skeptisk länge. Har du förresten tänkt på hur det skulle se ut med benvärmare till foppatofflor?? /Modebloggerskan

Peppe sa...

Shit, nu påminde du mej om att jag också lovade också göra den. Jag är lika föundrad som A, men imponerad av att du vågade skriva Seinfeld.

Mediakillen sa...

Ganska enig. Bortsett från inälvsmat (om det inte är bambamat). Och FB som har jag precis upptäckt. Förstår det inte riktigt, men det har inte avhållit mig från att lægge upp massa billder på R. Min egen lista: 1. Vinterbadning, 2. 100% grisfett på mackan, 3. Dammsugning, 4. Levande ljus i granen, 5. Sluta snusa, 6. Injicera 40 mg sprutor i magen, 7. Ligafotboll, 8. Blå kavaj

Nåt sånt. Och förresten. C är gravid igen. Yes!

Anonym sa...

så fort jag hinner mate!

Ninde sa...

Håller med dig om vissa. Inälvsmat borde få kallas m a t lika lite som Stefan och Krister kallas underhållning...eeew

Foppatofflor tycker jag möjligen kan vara okej. På någon under fem år.

sa...

Va fan Micke!!!?? jag missade sista raden...
Mera kottar?! FETT GRATTIS!!!!!! Jag får väl lov att telefonera...

Björnen sa...

Alla Seinfeld-fans:
Hmmm... inga hatbrev om Seinfeld? Jag måste ha gjort något fel.

Men grejen med Seinfeld... hur förklarar man det? Tycker det är för tillgjort. Inte min grej helt enkelt. Är mer en Coupling-, The Office-, Simpsons-, Trigger Happy TV-kille helt enkelt. Raffinerad humor med djup alltså. Och utan basriff.

Zany:
You bet!

Kristina:
Det avgör det: Du skall inte modeblogga! Det är en sak som är säker!

Micke:
Grattis som fan! Kul! Du håller ju på att skapa din egen svenskkoloni där nere. ;)

Ninde:
Kanske okey på en femåring - men det behöver inte betyda att jag ger det en chans för det! ;)

Ninde sa...

Ha,ha nä. Rätt säker på att du är över fem..;)

Anonym sa...

Herregud Björn..
Jag tycker du verkar vara en alldeles förträfflig man och så kommer det här.. Har i of s redan diskuterats flitit tidigare om jag inte minns fel..He he