4 november 2007

Selektivt minne?

Så hände det då igen: Jag glömde. Denna gången hade jag faktiskt föresatt mig att jag skulle vara med. Sådär någon timme i alla fall. Pliktskyldigast. Kratta lite löv och visa att även jag är en del i bostadsrättsföreningen. Höstens städdag. Sedan vaknade jag. Duschade. Åt frukost. Tittade ut genom fönstret och såg alla grannarna stå och äta korv på den rena nykrattade gården. Helvete! Man kan väl inte komma ner och bara ta en korv och umgås utan att kratta något? Så nu kan jag alltså inte gå ut på någon timme utan att behöva skämmas. Skit också! Och solen som skiner som allra finast just idag.

4 kommentarer:

Kristina sa...

Asfaltera bakgården. Så har vi det. Gräs och träd, vad ska man med det till? Korv kan jag inte heller rekommendera. ;) /Asphalt girl

Björnen sa...

Men jag gillar ju fåglarnas kvitter i gröngräset (även om jag skulle kunna vara utan skatornas envetna tjattrande!). Dessutom så kan det ha varit vegetarisk korv.

Fast det är nog iofs ändå något fel med vegatarisk mat som försöker efterlikna kött...

Kristina sa...

Något är sjukt fel när veg.mat försöker efterlikna kött. För övrigt ska jag, som styrelsemedlem, kämpa för att riva upp asfalten om min lägenhet blir bostadsrätt. Jag ska plantera örter! /Blomsterflickan

Ninde sa...

Oh I feel you. Been there, done that! *ler skamset* Fast hos oss får man ligga och trycka en halv dag nästan...