5 december 2007

Vad gör man med 10 biljetter till Bergmanfilmer, 6 valfria filmfestivalfilmer och dubbletter på två böcker om Bergman?

Jupp, det är sant. Det börjar nästan bli pinsamt att berätta det: Vi vann filmquizet - igen! Den här gången var det med en centimeters marginal. Bokstavligen. Vi hamnade på samma slutpoäng som ett annat lag och det blev upp till utslagsfrågan att avgöra vem som var vinnare. Hur lång är Dolph Lundgren? Vi gissade turligt nog precis rätt: 196cm, och kammade hem storvinsten framför tvåorna som gissade 195cm.

Då var det bara det där trevliga lilla problemet hur jag skall hinna med - och orka mig igenom - 10 Bergmanfilmer. Och hur vi fem quizare skall kunna samsas om det ensamma frikortet på Göteborgs muséer som vi vann för att vi lyckades slå den officiella utmanaren; Göteborgs Kulturförvaltning.

4 kommentarer:

Ninde sa...

Hm. Utklassning alltså. Igen :)
Är det inte när folk är föör bra som de övergår till att bli domare/arrangörer? ;)

Björnen sa...

Haha! Vet inte riktigt om det kan kallas utklassning med den marginalen.

Jag är ju faktiskt med och arrangerar en del av musikquizerna. Fast jag tror inte jag är tillräckligt filmnördig för att kunna arrangera sådan quiz dock.

Mediakillen sa...

Härligt! I Kbh är det nu gratis att gå på konstmuseum. Har du ett finger med i spelet?

Björnen sa...

Mediakillen:
Nej, inte jag. Kan det ha varit Dolph?