28 februari 2008

Guitar Hero

Efter att inte ha spelat gitarr särskilt regelbundet de två senaste åren - och knappt alls det senaste halvåret - hade jag igår en provspelning för ett band! Det var min namne basist som kom med frågan om jag ville testa och jag hoppade glatt på tåget som andregitarrist. Man skulle kunna säga att mina gitarrsträngar var lätt ärgade och att jag var helt genomrostig, men efter lite filande med fingrarna mot strängarna började det skina igenom lite ren metall. Det var dansanta rytmer, en svängig bas och en del (på gränsfall till att vara för) avancerade gitarrslingor men det verkar lovande! Antar att 19 år* av spelande inte glöms bort i första taget.

* Herregud! Var kom de från? Jag är ju uråldrig!

2 kommentarer:

Ninde sa...

Åh, men du kan spela gitarr och har inte sagt nåt? Sånt blir det pluspoäng för ju..:)

Björnen sa...

Ninde:
Du skulle bara veta vilka andra talanger jag håller inne med! ;)