25 februari 2008

Lördag

Efter stormen som sånär dränkte halva Göteborg kändes det skönt med lite luftombyte. Vi åkte således ut till Orust för att hälsa på Lindas föräldrar. För första gången. Möttes av ett bastuvarmt kök och två förväntansfulla föräldrar. Det serverades mat i kubik - riktigt god sådan - och någonstans hade Lindas mor lyckats snappa upp att jag gillar semlor och hade därför bakat sådana till efterätt! Eftersom jag är väldigt lättflörtad när det gäller god mat så kom jag snabbt fram till att de var osedvanligt trevligt par! När jag dessutom fick både matlåda och en extra semla med mig hem var det definitivt avgjort. När åker vi dit igen?

7 kommentarer:

Ninde sa...

Låter helt klart som om du dragit en högvinst i svärföräldra lotteriet, grattis! :)

Björnen sa...

Ninde:
Jupp! Och i flickvänslotteriet!

Ninde sa...

Ha,ha ja såklart. Fast trodde det där med flickvän/pojkvän var mer av ett aktivt val. Svärföräldrarna däremot brukar man ju som sagt inte få granska i förväg. Åtminstone är det så det funkar på här på ostkusten ;)

Björnen sa...

Ninde:
Jo, det är ju klart. Tänkte inte på det. Fast det är nog ett lite mer aktivt val för er tjejer än för oss killar, eller?

Anonym sa...

Eeh... hur tänker du nu?
/monstret

Björnen sa...

Monstret:
Eeh... inte alls? Tror jag skall lägga av med att tänka - det blir ju ändå alltid fel! ;)

Anonym sa...

Nä vet du vad, jag tycker oftast det blir väldigt rätt när du tänker! Puss på dig!
/m