21 februari 2008

They’re tryin to make me go to rehab,
I said no, no, no!
Yes I been black, but when I come back
you won't know, know, know...

Jag har ett nytt beroende. Jag har blivit besatt. Och jag tror att det kan vara på allvar denna gången. Föremålet för mitt nya beroende heter Fatboy. Hon - för det är en kvinna, namnet till trots - gillar att man sitter på henne. Och jag gillar att sitta på henne*. Ett ömsesidigt beroende så att säga. Det känns som om kvällarna efter jobbet har blivit längre där jag sitter djupt nedsjunken bland hennes varma små styrofoamkulor. My preciousssss...



* Vilket osökt får mig att tänka på denna sketch av Monty Python.

5 kommentarer:

Ninde sa...

Får mig att tänka på när jag just skaffat Sacco säck. Gravid bekant var på besök. Mycket långt gånget gravid. Placerade sig på säcken.Prisade den. Tills hon skulle resa sig igen. Tog två personer för att baxa upp henne..

Men din Fat... verkar högre. Och du klart smärtare, så jag antar att det inte är anledningen till att du sitter så länge? ;)

Björnen sa...

Ninde:
Fatboyen kan om man vill bli rätt så hög - typ fåtöljhög - men den kan även fungera som en låg madrass. Och den är precis lika svår att ta sig ur, om inte lite värre. Så om man låter gravida, föräldrar eller andra gamlingar sätta sig där så blir man aldrig av med dem. Se det som en varning! ;)

Ninde sa...

Ha,ha ska tänka på det. Folk som man vill bli av med däremot, ska man placera på en bordsände. På en hård pall, har jag hm..hört ;)

Peppe sa...

Är det inte en finsk uppfinning?

Björnen sa...

Ninde:
Fungerar det inte bättre att placera dem i trapphuset?

Peppe:
Det låter onekligen som det är en finsk designer; Jukka Setälä. Fast den tillverkas och säljs i Nederländerna.