30 mars 2008

Franska Hörnet - här är vi otrevliga på både franska och svenska!

Eftersom Pata och Lott var hemma i Sverige på blixtvisit i helgen bestämdes att vi på lördagen skulle ut och äta något gott. Efter lite vin och ost i Casa del Björnen traskades det därför ut i Göteborgskvällen på jakt efter en trevlig restaurang. Efter lite om, men och fullsatta ställen hamnade vi på Franska Hörnet där vi blev förpassade till ett bord. Beställningen togs: En fisksoppa, två entrecôte, och jag skulle ha oxfilé. När rätterna kommer in; tre entrecôte och en fisksoppa, börjar farsen. Jag ursäktar mig och påtalar att jag faktiskt har beställt en oxfilé, medium rare. Servitrisen försvinner iväg några minuter, återvänder, och börja förklara för mig att jag minsann inte alls har beställt någon oxfilé! Du beställde en entrecôte. Varken jag eller någon annan i sällskapet håller med. Efter mycket tjafsande försvinner servitrisen slutligen iväg och lämnar mig ångades av ilska vid bordet. Andas, Björn, andas! säger Linda. Minuterna går och till slut kommer det ändå en tallrik med oxfilé till min plats. Men servitrisen verkar inte kunna släppa det vid det, utan måste tvunget kommentera: Det var ju tur att du inte ville ha den well done, för det hade tagit längre tid! Jag ångar mer än oxfilén, maten smakar ok, men middagen är för min del redan förstörd sedan länge.

4 kommentarer:

Ninde sa...

*Morr* Hatar sånt. Hoppas du snäste tillbaks på franska och svenska du med..;)

Björnen sa...

Öhm... nä... min franska är lite ...rostig.

Anonym sa...

Fy fan, rent ut sagt. Jag tänker undvika stället men en del av mig vill springa dit ut bli utsatt för samma sak. Jag hade nog reagerat som du.
Oxfilé är gott:)

Ninde sa...

björnen: Ha,ha okej..