3 mars 2008

-Öhm... nörd?

Lördagsutflykt till Science-Fictionmässa i Eriksbergshallen tillsammans med Linda och Kevin. Största fokuset för dagen: Att med kameran fånga så många nördar som möjligt. Nerd-spotting. Kommer fram till en hall som nog för tillfället måste vara det ställe i Skandinavien med störst antal underliga hakskägg per kapita. Jag ser långa, korta, breda, bisarra, mesiga och till och med finniga hakskägg! Fascinerande! Kryssar fram mellan bord fyllda med signerade idolbilder, plastdockor, DVD-filmer, Rollspel och allt annat mellan himmel och jord. Om man betalar en peng kan man även få autografer och bilder tillsammans med sådana berömdheter som Lance Henrikson (Frank Black från Millenium, Bishop från Aliens mm) Lawrence Makoare (Sauron och Lurtz i Lord of the Rings) Linda Blair (Exorcisten) Ken Colley (Admiral Piett i Star Wars) samt Michael Winslow (Cadet Larvelle Jones från Polisskolan - ni vet den svarte killen med alla ljuden). Lyckas gå därifrån utan att köpa en endaste liten grej, även om det lockade lite att köpa en signerad bild på Michael Caine eller Ned Flanders. Kort och gott en riktigt kul eftermiddag!

Lance Henrikson och Lawrence Makoare.

Döden går ronden. Eller är det kanske bara Erik, grannpojken?


10 kommentarer:

Anonym sa...

Nähä. Största fokuset för dagen låg på åsnan! ;)
/m

Björnen sa...

Monstret:
Herregud! Ge dig... ;)

Anonym sa...

Aldrig! ;)
/m

Anonym sa...

Knaskul lördag. Tack för det!
Mest minns jag nog koljan :)

Anonym sa...

Hahaha! Ja, den minns jag stenhårt! ;)
/m

Ninde sa...

"Nerd spotting" ha ha ;)

Kankse en ny sport på frammarsch..?

Matilda sa...

Men åh! Varje gång jag går in på din blogg blir jag avundsjuk!
Varför gör du så mycket roligt för?!
Jag vill också leka Star Wars!

Björnen sa...

Ninde:
Såklart! Testa, det är jättekul!

Matilda:
Jag gör så mycket roligt för att livet inte blir roligare än man gör det.

Ninde sa...

Jo. Men känner att jag kan behöva lite handledning som nybörjare i sporten. Tips på kända häckningsplatser och så.. ;)
Tror jag lyckades med en nerd-spotting igår på tv igår iaf. Fredrik som gäst på filmkrönikan.. Måste bara vara urtypen? :)

http://images.google.se/images?sourceid=navclient&hl=sv&ie=UTF-8&rls=GFRC,GFRC:2006-51,GFRC:sv&q=fredrik+strage&um=1&sa=N&tab=wi

Björnen sa...

Ninde:
Tror absolut att du behöver handledning! Fredrik är visserligen en nörd, men en utstuderad sådan, och de lever inte i riktigt samma dimension som de sanna nördarna. De hittar man ytterst sällan i publika sammanhang. En sann nörd har ingen klädsmak eftersom sådant som kläder är värdsliga ting utan vikt.