27 april 2008

Nostalgikväll på Trädgår'n...

... med de tyska skrammelrockarna Einstürzende Neubauten. Publiken består övervägande av svartklädda män. Medellängden på stället är troligtvis längre än på någon annan konsert jag har varit på genom åren. Jag känner mig nästan kort. Det är ingen tvekan om vem som bestämmer i bandet när man ser Blixa Bargeld på scen. Helt svartklädd och barfota domderar han de andra musikerna med arga blickar och irriterade gester. Maniskt lägger han den långa luggen på plats gång efter gång. Han har en mittbena med precis lika mycket hår på vardera sida. Trummisen sitter bakom ett ytterst oortodoxt trumset bestående av olika plåtar, sågklingor och en lång metallfjäder. Det plockas fram och spelas på avloppsrör av plast, oljefat, frigolitchips och byggnadsställningar. Och det låter... vackert! Riktigt vackert! Det blir en liten svacka på mitten av konserten men sedan tar det fart igen. En fantastisk konsert!

Vem som helst kan vara kung i köket med ett sådant här förkläde!

9 kommentarer:

sa...

Hade vart grymt att vara där! Vet du att du och Linda bloggar i stereo? :)

fruktmonstret sa...

Fint förkläde älskling! Nu kan vi laga mat i stereo!

Fniss! Bilden ser lite ut som om det skulle vara ett mugshot för en grym Neubauten-bagarmördare.

Peppe sa...

Du ser faktiskt lite sträng ut.

Björnen sa...

Pata:
Konstigt. Undrar varför. Kan det ha varit för att vi var där samtidigt kanske?

Monstret:
Har alltid på stereon när jag lagar mat. ;)
Siktade på att se ut som en grym Neubauten-bagare, så det är inte så illa pinkat!

Peppe:
Jo, kanske. Fast jag var i alla fall inte full. ;)

Ninde sa...

Hur stiligt förkläde som helst och ballongvisp därtill. Bara pluspoäng.. :)

Anonym sa...

Jag håller med ovanstående talare.. Jag blir lite skraj och tänker, när kommer Björn vispa sönder min keps?

A. sa...

Jag tycker du ser ut som den galna snubben i Den Där Mary... ;-)

A. sa...

http://www.imdb.com/media/rm4273641472/nm0254402

Hehe... Och förlåt!

Björnen sa...

Ninde:
Ballongvisp is the shit! Fast de ser egentligen coolare ut än vad de är att använda...

Krille:
Vispa sönder din keps?! Definitivt inga mer Fernet till dig!

A:
Som Chris Elliott?! Han är ju... mesig. Jag är tuff å cool! ;)