21 maj 2008

Nybörjarcyklister; lystra!

Av förekommen anledning på väg till jobbet idag tänkte jag att det nog vore bra om vi satte upp lite regler för er nybörjare ute på cykelbanorna*:
  • En cykel är ett transportmedel och ingen nöjestur.
  • Cykla aldrig två i bredd i morgonrusningen, såvida du inte är på väg att köra om.
  • Om du nödvändigtvis måste cykla förbi och ställa dig i vägen för mig vid ett rödljus - se då till att du startar direkt när ljuset slår om.
  • Cykelbanan är ingen slalombacke - cykla rakt fram.
Så! Hoppas det hjälper.

*Reglerna gäller speciellt kvinnor i 50-årsåldern med blommiga kläder i pastellfärger.

6 kommentarer:

Peppe sa...

Du låter lite sträng.

Björnen sa...

Peppe:
Absolut! Det är allvarliga saker jag pratar om!

fruktmonstret sa...

Oj, oj, oj! Aaaandas älskling! du verkar lite road rage.

Att cykla ska vara en njutning. Har man till exempel en fin, tung damcykel från Skeppshult kan man inte cykla speciellt fort.

Vi har cyklat två i bredd älskling - i eftermiddagsrusningen.

Nej, cykelbanan är ingen slalombacke, men det är kanske inte så lätt att hålla balansen när man skakar av rädsla för blotta tanken på att råka ut för aggressiva medcyklister (typ björnen).

Kanske bäst att du går till jobbet i fortsättningen. Det går att få ut sina aggressioner då också. Till exempel genom att skälla ut hetsiga cyklister. ;)

Ninde sa...

Lyssna på fruktmonstret. Gå. Eller varför inte rollerblades? I vadderad dräkt så du kan åka slalom utan att behöva ta hänsyn till cyklisterna...


(Okej, erkänner att jag håller mig till att cykla utanför innerstan om möjligt. Säkrast så..)

sa...

Vad har jag gjort? Vad har jag gjort? ojojoj. Jag skulle inte ha gett bort min cykel till dig :D

Keep up the good work mäster cykelfürer :D

Hur var det med den där cykels vänner eller vad dom nu hette? Någon respons därifrån? :)

Björnen sa...

Monstret:
Ja, mamma! ;)

Ninde:
Rollerblades? Vill du ta död på mig? Herregud...

Pata-Pata:
Hehe! Den tjänar mig fint, Den Röda Faran.

Spårvagnssällskapet eller vad de nu hette har inte hört av sig. Har svårt att tro att de läser andra sajter än sådana som handlar om Spårvagnar eller cyklar. Galningar.