15 juni 2009

Long time - no see!

Dags för en kvick recap: Sedan vi sist hördes har jag rakat in vuxenpoäng som en utsvulten unge i en godisfabrik. Är nu lite äldre, mer ordnad och totalt supertråkig. Snart dags att börja planera för pensioneringen, typ. Har dock inte skaffat Volvo - än.

Var skall vi börja? Jag är sambo och bor i en fantastisk "ny" lägenhet med en minst lika fantastisk Linda. Är förlovad*. Och jag är en förväntansfull fader i blivande! Vad allt detta innebär för bloggens fortlevande kan jag bara spekulera i, men det finns en överhängande risk att den kommer att bli en snortråkig föräldrablogg. Ni vet en sådan där föräldern ifråga berättar om svindyra barnpryttlar, klagar över för lite sömn, ger blöjtips och utbyter föräldraförsäkringserfarenheter.

Som en start på det hela skall jag dock se om jag kan fixa till layouten litegrann. Kanske fixa fram en snajdig bild med bloggnamnet överst å så. Måste bara vänta in lite "insperätchen"** först. Tills dess får ni stå ut.

* Några skulle kanske hävda förlorad, men det är faktiskt inte alls illa. Jag stortrivs!
** Som min farfar brukade säga. Han var i sin ungdom en aspirerande konstnär. Problemet var att han bara väntade på sin insperätchen lite för länge. Typ hela livet...

7 kommentarer:

Ida sa...

Åh, en liten björnunge! Vad roligt :) Grattis!

2 av 4 (3) sa...

Förlovade? Öhum....? När hittade ni på det??? För jag tror minsann inte att jag har fått tillfälle att gratulera. Så GRATTIS!

Och jaaaaaaaaaaaaaaa, börja blogga igen! Jag kan stå ut med att få läsa om kolik, bajs och söta barnvagnar!!! :-)

1 of 3 (4) sa...

Att du var tråkig har jag alltid vetat, att du ska bli pappa har jag vetat ett tag, men att du är förlovad...ja det var nyheter det!
Grattis, grattis, nästa gång vi ses så bjuder jag på öl "where everybody knows your name men inte har en aning om att ni förlovat er".
Förresten, jag och Kajsa är trefaldiga föräldrar och flyttade till Indien för 12 år sedan.
Grattis igen!

zany sa...

Whiii!! Grattis till hela konkarongen!! För varför selektera mellan boende, brud och bebbe när allt är alldeles underbart?

glad you´re back förresten så lite grattis till mig oxå :-)

Björnen sa...

Ida:
Jomenvisst sörru! I slutet av juli är det sagt, så det närmar sig med stormsteg.

Kajsa (du har ett för jobbigt alias att skriva): Du har säkert inte varit uppmärksam nog bara... ;)

Kevin (du har ett för jobbigt alias att skriva): No shit! Vilken del av Indien?

Zany:
Som du säger - varför välja när man kan ha allt?
Grattis till huset å samboskapet själv förresten!

Kristina sa...

Välkommen tillbaka och grattis till allt!!

Björnen sa...

Tack, tack! Hur är läget nere på Sjukan då? Blir det någon semester?