7 december 2009

Helsinki!

Helsinki två gånger på två veckor; tror jag skulle kunna vänja mig vid det*! Utställningen är nu färdig och putsad inför morgonens vernissage. Ambassadören skall inviga och sedan blir det middagsbjudning i hans sällskap. Kostymen hänger i hotellgarderoben och skoskavet från fina skorna skall plåstras om. Attans vad man går mycket i Helsingfors! Är redan uppe i 11.000 steg och då har vi inte ens ätit middag än.

Trumpetaren på gatan utanför hotellet har nu spelat julsånger i ett par timmar. Hyfsat trevligt ändå. Fast det är bara 7 december än - ge mig några dar så kommer jag hata allt vad julsånger heter!

* Lite svårare att vänja mig vid Finnair dock. Strejken må kanske vara slut nu, men för mig är det upp till bevis: Försök att inte vara något försenade om ni kan!

1 kommentar:

sa...

Minsann!
Man har kommit upp sig i bregotten :)

Låter asgrymt och gratis är alltid gott! najs najs