27 december 2006

Brutus och de svikna idealen

Jag tycker inte om deckare. Så fort jag plockar upp en bok som refereras till som att vara en deckare så får jag en olustig känsla i magen och lägger snabbt den ifrån mig. Deckare är en simpel form av underhållning som läses av folk som köper Absolute Music-skivor, införskaffar alla sina kläder på Dressman och som har idolbilder på Ernst Kirchsteiger uppsatta på kylskåpet.

Så tyckte jag iallafall tills alldeles nyligen, då jag lätt motvilligt plockade upp Stieg Larssons bok Män som hatar kvinnor. Nu har jag kapitulerat helt. Stieg är en gud - trots att han stavar sitt namn så konstigt. Jag är en Brutus som totalt har svikit mina ideal.

Nu skall jag iväg till närmsta mack och köpa den nya Absolute Music-skivan. Det är en dubbel-cd som bl.a. innehåller Basshunters nya hit Vi sitter i ventrilo och spelar DotA.

Inga kommentarer: