28 december 2006

Den obekväma sanningen

Dagens post blir i 2 varianter, där den ena är något närmre sanningen än den andre. Fast jag avslöjar inte vilken som är vilken.

Variant 1:
Eftersom jag nu under flera dagar, visserligen välbehövligt, har levt en ytterst slapp och okonstruktiv tillvaro kände jag att det idag var dags att ta tag i livet och göra något nyttigt. Således gick jag upp i ottan, åt en stadig frukost och tog mig till gymmet för första gången på en dryg vecka. Konstigt nog var det inte så många där som jag trodde att det skulle vara, trots allt julmatsfrossande. Jag lyfte några ton skrot och gick sedan hurtigt till närmsta systembolag för att köpa vin till kvällens fisksoppa och skumpa till nyår (Bollinger RD 1995, 1041:- Rekommenderas varmt!). Sitter nu och väntar på att disk- och tvättmaskinerna skall bli klara, samt överväger om jag skall måla om hallen eller tvätta bilen.

Variant 2:
Vaknade vid 10; lite senare än vad jag planerat. Käkade en tallrik yoghurt och tog sedan bilen in till gymmet. Varför till gymmet när jag har betalt pengar för att bli anfådd där? Väl framme kom jag snabbt fram till att det inte alls var kul att träna idag. Tog därför som pliktskyldigast 15 minuter crosscountry-maskin och lyfte några lätta tyngder så att det såg ut som att jag var duktig. Man kan ju inte gå därifrån direkt utan att ha gjort en endaste ansats. Dessutom så var det ju söta flickor där.
Släpade mig sedan ner till närmsta systembolag för att köpa vin till kvällens fisksoppa och skumpa till nyår (Bollinger Special Cuvée Brut, 339:- Rekommenderas varmt!). Sitter nu och väntar på att disk- och tvättmaskinerna skall bli klara, samt överväger om jag skall lägga mig i soffan eller sängen.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Lätt som en plätt att välja variant.

Björnen sa...

Fast det skulle ju kunna finnas en gyllene medelväg också. Texter har ju en tendens att polariseras åt ena eller andra hållet. ;)