20 januari 2007

Snövit och knarkbaronerna

Precis som de flesta göteborgare har jag under den ytterst regniga hösten utvecklat gälar. Så när jag vaknade imorse kändes det väldigt tungt att andas. Något var fel. Med en nästan övernaturlig ansträngning drog jag min träningsvärkssprängda kropp till fönstret och tittade ut.
Vitt.

Om detta pudret hade varit kokain hade jag varit stenrik, tänkte jag,
och alla ungarna på gården hade varit stenhöga.
Kanske tur att det är snö ändå - de är ju oreglerliga nog som det är.





Utsikt från sovrummet.
Knark-ungar ner till höger.






Utsikt från vardagsrummet.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Jag är kanske lite begränsad då det kommer till fantasi, men kokain var icke det första jag associerade till då jag konstaterade att världen blivit vit.

Däremot har du nog rätt i att det skulle ha blivit en rolig fest.

Björnen sa...

Det var tidigt. Jag var trött. ;)