21 januari 2007

Zeb

Jaha, då var det söndag igen, vilket tydligen verkar vara synonymt med att det är storm ute. Tillräckligt mycket storm för att väcka mig såhär mitt i natten. Kanske är detta till och med en värre storm än den som var förra söndagen? Svårt att veta när man bor högst upp i huset - minsta vindpust blir en orkan.
Det Norska meteorologiska instistutet namngav den förra stormen: Per. Ser framför mig hur norrmännen nu sitter vid ett stort bord med massa små lappar på och spånar fram ett nytt "tufft" namn: Egil, Terje, Håkon, Lage, Troels... Den här gången tänker jag föregå dem och döpa den till något tufft.
Zeb. Som i Zeb Macahan.

Dessutom så har all snö försvunnit igen och ersatts av regn. Det känns tryggt. Ordningen är återställd.

Visst. Vem tror jag att jag lurar egentligen?
Jag ger vad som helst för lite solsken.
-En högerarm någon?

Inga kommentarer: