17 januari 2007

Tour of Sweden 2007

Så många av er säkert har läst här tidigare sedan så bestämde min gamla trotjänare till dator sig för att det var läge att lägga sig ner och dö. Ni vet ungefär sådär som man själv kan känna en del lördags- och söndagsmorgnar efter ett tjog giftiga men ack så goda drinkar. Skillnaden vara att min dator inte bara kände så, den gjorde det också. Dog alltså; datorer dricker inte drinkar.

Nåväl. Precis som Jack Nicholson brukar göra emellanåt så bestämde jag att det var dags att ersätta "gamlingen" med en ny, ung, fräsch förmåga. Jag beställde således en dator från en stor firma som finns på internätet. Sedan dess har jag suttit här i Göteborg och väntat tålmodigt. Tack vare teknikens under kan man numera följa ett pakets väg från fabrik till dörr. Ett utsnitt av denna spännande läsning samt mina reflektioner över detta följer nedan:

2007-01-09 22:01 SCHENKER ORDER LOADED ON TRAILER
Yippee! Den är på gång!

2007-01-15 08:59 DK - VMO ARRIVED AT SORTING HUB
Aha, Danmark. Då är det ju bara några timmars tur hit.

2007-01-15 10:10 SE - VÄRNAMO ARRIVED TO TERMINAL
Värnamo? Skumt, fast det finns ju mycket industrier i Småland så det är väl naturligt med en lastterminal där. Dessutom så är det inte jättelångt mellan Värnamo och Göteborg.

2007-01-17 08:22 SE - ÖRNSKÖLDSVIK ARRIVED TO DISTRIBUTION
What the fuck!!! Örnsköldsvik?! Det är ju i Norrland!

Frustrationen växer. Jag kanske kan få den innan helgen.

1 kommentar:

sa...

Avancerat!

En berest dator måste ju vara den senaste it-hypen:
"asså din dator har bara vart i Örnsköldsvik, min har minsann vart i hongkong, taiwan och ulan bator"