28 januari 2007

Vild gambling och kycklingspett

Igår på O & K:s inflyttningsfest så "klunsade"* jag till mig en middagsbjudning. L gav mig nämligen en utmaning som gick ut på att jag, om jag förlorade klunsningen, skulle vara kvar på festen tills alla andra hade gått hem. Till saken hör att jag definitivt inte är en nattmänniska. Som motbud skulle hon, om hon förlorade, bjuda mig på middag. Jag vann med det betryggande resultatet 3-1. Sedan stannade jag ändå kvar tills alla andra hade gått hem. Detta borde ju innebära att jag nu skall få två middagar?

Åh, just det ja: Festen var riktigt kul också! Avancerade drinkar, goda kycklingspett, vild dans till Madness och trevligt folk. Tack O & K!
Idag är det sol ute och mitt huvud känns som om det vore inlindat i rosa bomullstussar genomdränkta med ljummet vatten. Jag tror att det beror på att det var alldeles för mycket frukter och vitaminer i drinkarna igår.

* Att klunsa innebär att man spelar sten, sax, påse.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Middagen är inte bortglömd:P

Tyvärr invaderas gamlestan av besök från Linköping denna helg... får skjuta det en vecka, men du kommmer vara så mkt mer hungrig då!
L

Björnen sa...

Fast då kan jag nog inte...

Så jag får definitivt ta nån snacks så att jag inte hungrar ihjäl innan dess. ;)