27 januari 2007









Förut var jag bara lite irriterad på fåglarna som brukar hänga på min balkong. Nu är jag mordisk.

För er som inte hängt med på bloggen på sistone så är det alltså ett gäng på 2-3 fågeljävlar som har funnit sitt stamhak längst in under det lilla väderskydd som sitter ovanför min balkong. Där sitter de och festar loss. De är förstås Pica-pica, skator. Den näst värsta sortens fåglar efter duvorna - "de flygande råttorna". Skator är kaxiga små jävlar. Förutom att de kan flyga så kan de även skita och låta. Helst allt på samma gång. På min balkong. När jag skall sova.

Har nu placerat ut nya "spikmattor" för att göra det så obekvämt för dem som möjligt. De gamla var utslitna. Med en spik i arslet så hade i alla fall jag aktat mig noga för att komma tillbaks. Fast skator är ju inte helt normala.

Skulle de nya spikmattorna inte fungera så får jag ta till mer drastiska metoder. Funderar på om jag skulle ta och se om Rambo, med det enda syftet att kunna studera hans fällor.

Inga kommentarer: