3 februari 2007

Dagens goda gärning är avklarad. Nu kan jag vara elak igen!

Idag har jag hjälpt C bära saker som skulle köras till tippen. Allting skulle packas in i den lilla Volvo-sedanen. Efter lite pusslande och lite "kreativ omstrukturering" av några möbler - genom att C's far helt sonika slängde dem i marken - så fick allt plats i bilen. Blev lite chockad över denna för mig tidigare helt okända, mörka och destruktiva sida hos honom.

Efter en semla och lite kaffe på Zenit så tror jag mig nu ha kommit över chocken.

Har idag också jobbat hårt med en ny skatskrämmare: Bird Killer v.3.0
Hittills har skatorna avgått med seger i detta ställningskrig. Tänkte först byta koncept helt och sträcka ståltråd härs och tvärs mellan tak och "sittplats" och på så sätt göra det ganska så trångt och obekvämt för dem. Om de dessutom kommer flygande i tillräckligt hög fart skulle man kanske som bonus kunna få till en sån där "äggskivnings-effekt", fast med skator istället för ägg. Efter lite eftertanke kom jag fram till att det kanske inte var så smart att balansera riktigt så högt upp som detta krävde. Det kan ju trots allt göra lite ont att trilla ner 4 våningar och landa på hård asfalt. Har därför arbetat vidare med samma koncept som tidigare. Fast bättre. Och lite elakare.







Bird Killer v.3.0
Ifall den här modellen visar sig vara effektiv så kommer jag att sälja den här på internet . Den kommer då även finnas i rosa lack med bolltofsar för er som tycker att svart eltejp och galvade skruv ser för grovt och primitivt ut.
Om behovet finns kan den även tillverkas i storlek XXL - mot svanar.

4 kommentarer:

sa...

Tackar för hjälpen!

Ska bli intressant att följa skatkrigets fortsatta förlopp. Smarta och illvilliga jävlar det där.

Minns skatorna utanför C's hus, dom kraxade tills man vaknade på morgonen, sen satt dom uppe i skogen och kastade mossa ner på altanden.

Anonym sa...

uh, serlite ut som djurplågeri. ENda gången det är ok är i valet mellan djurplågeri o björnplågeri, vid närmre efter tanke är båda alternativen djurplågeri va'

Björnen sa...

Du vet väl att jag är snäll mot alla? Till och med CSN-tjänstemän.

Björnplågeri är förbjudet enligt resolutionen för mänskliga rättigheter, och skatplågeri är... typ förbjudet också. Så därför har jag satt ut skyltar på balkongen så att skatorna kan läsa att de kan bli skadade om de försöker sitta där. Skulle de ändå skada sig så får de skylla sig själva.

Lill-Krizan sa...

Fullständigt idiotiskt, men underbart!