3 februari 2007

På spaning efter den tid som flytt. Del 2

Igår var en bra dag! Lagom mycket jobb, ett möte och representationslunch. Sedan champagne och chokladkaka till eftermiddagsfikat. Alltid champagne när vi har vunnit en tävling!

Som sig bör så sätter bubbel fart på festhumöret så vi gick vidare till Stearin på Tredje Långgatan för lite after work. Detta ställe ligger förövrigt i samma lokaler som det gamla Jazzcaféet, där jag suttit många långa timmar med en och samma kopp te i djupa diskussioner om livets mening, om hur kassa New Kids on the Block är och vad The Cure's låttexter egentligen betyder. Det är preskriberat nu - det var trots allt c:a 15 år sedan. Jag var ung. Diskussionerna igår var mycket bättre!

Eller var de det? Vid närmare eftertanke så snackade vi ju om nästan samma saker, fast i en mer modern skepnad ...

2 kommentarer:

sa...

Minns att jag satt där och kedjerökte, suicidal och skrev dålig poesi. Samt att jag en gång efter en sedvanligt blöt tonårsfyllefest däckade över bordet så glas och koppar yrde.

Minns även härliga norrlands nation, kosmoskatten och alla grymma svartklubbar. Vart tog dom vägen? Är allt städat och välkammat nuförtiden? Jag är rädd att iallafall jag är lite för småliberal och städad nu för tiden...

Björnen sa...

Du hade nog aldrig gått in på stället nu ifall det såg likadant ut som det gjorde då. Svart, smutsigt och sunkigt är inte längre synonymt med bra. ;)

Allt framstår nog bara vara så mycket bättre sett genom ett rosa, lätt nostalgiskt filter.