28 februari 2007

Utan snus* i åtta dagar försmäktar jag på denna ö.

Tom Hanks karaktär i filmen Cast Away hade det ganska så tråkigt. Just nu har jag det ännu tråkigare. Han hade ju åtminstone några kokosnötter att prata med.

Måste även erkänna att jag inte klarade mig utan kaffe. Vet att jag skulle hålla mig endast till vatten, men.. förlåt Sandra! Jag var vek, sjuk och klockan hade ju passerat lunchtid för länge sedan. Jag hade dessutom inga kokosnötter.


*För att vara politiskt korrekt och för att inte bli anklagad för att göra reklam för hälsofarliga produkter så får du här byta ut snus mot valfri last: Kaffe, godisbilar, TV-serier, sällskap, mobiltelefon etc. Jag vill även avsäga mig allt ansvar ifall du skulle överdosera på denna valda last.

8 kommentarer:

S sa...

Men argh. Jag är i princip världsbäst på att kurera förkylningar. Hoppas du drack extra mycket vatten då som kompensation. Men ville du verkligen ha kaffe? Jag är jordens koffeinist, men brukar inte vilja ha kaffe när jag är sjuk.

Krya på dig nurå!

Björnen sa...

Tack!
Kände mig hyfsat frisk ändå. Och var sugen på en god kaffe. Är, bloggens namn till trots, inte koffeinist - brukar bara dricka nån kopp om dan och blir inte nojjig ifall jag missar den. Satsar på kvalitet framför kvantitet.

Imorgon blir det jobb igen!

A. sa...

Så du menar att man ska ha ett bloggnamn som anspeglar på en själv? Oss emellan. Jag funderar inte så mycket :-)

Björnen sa...

A:
Oss emellan. Jag funderar för mycket. :-)

S sa...

Jag står för min bloggrubrik.

Eller också inte. Den är lite pretto. Trots att den är från Scrubs.

Björnen sa...

Pretto är bra! Det är alldeles för mycket "lagom" i samhället.

A. sa...

Pretto är bara bra om man vet om det själv... :-)

Kanske ska döpa om min blogg. Förslag?

Björnen sa...

Så sant, så sant! Eller om en välinformerad mindre grupp av människor känner till och förstår det.

Skall fundera på namn...