13 mars 2007

-Klara, färdiga, GÅ!

-Ok, Björn. Lugn och fin nu. Andas djupt. Ta det lugnt. Snart börjar det!

Har en busy vecka att se fram emot. Dessvärre kommer jag nog inte hinna med så mycket bloggande. Men det blir en vecka med bara kul grejer - och den startar idag efter jobbet. Då skall jag gå direkt till en restaurang, käka gott i sällskap av vänner och sedan digga loss till Dolly Parton på Scandinavium. Har putsat hälsporrarna, strukit skjortan och dammat av cowboyhatten. Är helt redo för Country!

På onsdag skall jag direkt efter jobbet gå till en restaurang, käka gott i sällskap av vänner och sedan digga loss till Timbuktu på Trädgår'n. Har plockat fram baggy-jeansen, tvättat Yankees-tröjan och stukat kepsen. Är helt redo för Hip-Hop!

Torsdagen och fredagen kommer jag husera i den kungliga Hufvudstaden. Solna* närmre bestämt. Workshop med ett antal inredningsarkitekter från olika kontor. Har även lyckats boka in ett uppföljningsmöte på Utrikesdepartementet när jag ändå är i stan. Flyg hem till Götlaborg på kvällen och troligtvis en hård krasch i soffan. Om den inte är upptagen av gäster från just Stockholm.

Lördag blir det stor fest, och på söndag får jag äntligen vila. Precis om Gud alltså. Fast jag är osäker på om han/hon bär hälsporrar.


*Antar att man kallar Solna för Solan, Solis eller något liknande, eftersom orter tydligen inte kan heta sitt rätta namn i Stockholm.

12 kommentarer:

A. sa...

Solna kallas bara för Mordor. Inget annat. :-)

Peppe sa...

Mordor? Hahaha! För övrigt låter det som en fantastisk vecka. Det är nästan så jag blir avundsjuk. Enjoy!

Björnen sa...

A:
Haha! Visst väl att det var något sådant!

Pepps:
Tack! Det kommer bli fantastiskt. Skall försöka hinna med att rapportera emellanåt.

Klagan sa...

Ooo TVÅ konserter på en vecka... ...ibland är livet allt bra orättvist. :) ha det så kul!

Björnen sa...

Klagan:
Hade jag kunnat så skulle det blivit 3 konserter: Zelmani på lördag också - jag vann ju biljett dit på Musik-Quizen.

Klagan sa...

jajust fan. nej, nu är jag inte glad för din skull.. uss... orättvist. :)

Björnen sa...

Haha! Den svenska avundsjukan i sitt esse! Det kan jag bjuda på...

Anonym sa...

Gud är en hon, som definitivt bär hälsporrar. Så är det!

sa...

Glöm inte att vi måste dricka whisky så fort jag har landat på fre :)

Lill-Krizan sa...

Nu är jag ingen expert på området (jag håller mig till en sliten yankeeskeps de få dagar om året jag känner att jag klär i det) men inte ska man väl stuka en hip hop-keps? Har inte alla riktiga hip hopare rak skärm?

Eller...jag vet inte...

Björnen sa...

K:
Jag litear på dig. Det låter logiskt i alla fall... Lite.

Pata:
Jepp, tror definitivt att jag behöver en whisky efter att jag har landat på fredag också.

Lillis:
Eftersom modet i Göteborg ligger framför framkanten av det modigaste (för det heter väl så: mode, modigare, modigast?) så vet jag att det är inne. Fast det kommer först om två år till resten av världen.

Lill-Krizan sa...

Det låter logiskt på något skumt sätt. Jag litar på dig, men behåller min gamla stil för säkerhets skull.